Sabiha Gökçen Havalimanı, yapay zeka tabanlı dijital asistan SAVVy’i tanıttı!
Sabiha Gökçen Havalimanı, havalimanlarında kullanılan birinci üretken yapay zeka tabanlı asistan SAVVy’i tanıttı.
İstanbul Sabiha Gökçen Memleketler arası Havalimanı (İSG), Antalya’da düzenlenen “AI in the Sky” konferansında yapay zeka tabanlı dijital asistanı SAVVy’i tanıttı.
Bu yeni dijital asistan, havalimanlarında kullanılan birinci üretken yapay zeka tabanlı asistan olacak.
Yeni yapay zeka asistanı: SAVVy!
Türkiye’nin ikinci, Avrupa’nın dokuzuncu en ağır havalimanı olan Sabiha Gökçen Havalimanı, Memleketler arası Sivil Havacılık Örgütü’nün (ICAO) düzenlediği konferansta “Havacılık Bölümünde Yapay Zeka Tahlilleri: CRM ve Yolcu Deneyimi” başlıklı oturumda SAVVy’i tanıttı.
İSG CEO’su Alp Er Tunga Ersoy SAVVy’nin müşteri hizmetleri kalitesini artırma ve süreçleri optimize etme emeliyle hayata geçirildiğini belirtti.
Asistanın isminin Sabiha Gökçen’in IATA kodu olan “SAW”dan türetildiğini ve misafirperver bir karakter yansıttığını söz etti.
Ersoy, yolcu taleplerine süratli karşılık vermeyi amaçlayan SAVVy’nin 7/24 takviye sağlayarak Sabiha Gökçen SAW Deva Davet Merkezi çalışanlarının daha karmaşık problemlere odaklanabilmesine imkan sunduğunu açıkladı.
SAVVy, doğal lisan sürece (NLP) üzere konuşma yapay zeka tekniklerini kullanarak yolcularla insan gibisi sohbetler gerçekleştiriyor ve anlık karşılıklarla şahsileştirilmiş tahliller sunuyor.
Bu teknoloji sayesinde Sabiha Gökçen yolcuları müşteri temsilcisini beklemeden SAVVy ile süreçlerini süratli ve problemsiz bir formda gerçekleştirebilecek.