Sır üzere saklanan GTA 6 özelliği ile oyun nitekim bile gerçek olacak!

Rockstar Games tarafından on yılı aşkın müddettir piyasaya sürülmesi beklenen GTA 6 ile ilgili kusursuz bir özellik ortaya çıktı.

Sır üzere saklanan GTA 6 özelliği ile oyun nitekim bile gerçek olacak!

2013 yılında yayınlanan GTA 5’in neredeyse hesap makinesi için bile piyasaya sürülmesi sonrası bir türlü oyuncularla buluşamayan GTA 6 ile ilgili yepisyeni gelişmeler elimize ulaştı.

Oyunda kullanılacak yeni jenerasyon bir teknolojiyle birlikte, oyun daha evvel hiç olmadığı kadar gerçekçi bir havaya bürünecek.

Pekala, bu özellik ne ve oyun için neden bu kadar değerli?

GTA 6 için devrimsel yenilik: ‘Prosedürel obje üretimi’

GTA 6’ya dair yeni bilgiler, Rockstar Games’in baş yazılım mühendislerinden birinin LinkedIn profilinde keşfedildi.

Bir Reddit kullanıcısı tarafından GTA 6 subreddit’inde paylaşılan bu bilgiler, Rockstar’ın yeni oyun motoru RAGE’de ‘procedural generation’ (prosedürel obje üretimi) teknolojisinin kullanılacağını ortaya çıkardı.

Sır üzere saklanan GTA 6 özelliği ile oyun nitekim bile gerçek olacak!

Bu teknoloji sayesinde oyun, dünya üzerindeki objeleri her oynayışta farklı biçimde oluşturabilecek. Örneğin, ağaçların, taşların yahut öbür küçük objelerin pozisyonları otomatik olarak değişecek, bu da oyuna hem çeşitlilik hem de gerçekçilik katacak.

Örneğin devasa oyundaki plajda şezlongların yeri değişebilir, kumdan kaleler, deniz topları görünebilir ve sonraki gün geldiğinizde tüm bu ayrıntıları farklı bir biçimde görebilir, hatta hiç görmeyebilirsiniz. Şunu da belirtelim: Bu teknolojinin ne kadar geniş çapta kullanılacağı şu an için belirsizliğini koruyor.

Sır üzere saklanan GTA 6 özelliği ile oyun nitekim bile gerçek olacak!

Bu keşfi daha da değişik kılan şey, bu bilgilerin ortaya çıkmasından sonra mühendisin LinkedIn profilinde güncellemeler yapılmış olması.

Birinci paylaşılan ekran manzarasında prosedürel obje üretimi, ışın izleme (ray-tracing) ve platform dayanağı üzere ayrıntılar açıkça belirtilirken, güncellenen profille birlikte bu özellikler profilden kaldırıldı.

Prosedürel obje üretimi, ışın izleme üzere teknolojilerle birlikte GTA 6’nın, hem görsel hem de teknik açıdan hudutları zorlayacağı elbet.

Rockstar yetkilileri, geliştirme sürecinde ‘zihinleri uçuracak şeyler’ üzerinde çalıştıklarını daha evvel de belirtmişti.

Bu da oyuncuların beklentilerini daha da artırıyor.

BU HABER SENİN İÇİN  Kaygı Bozukluğu ve Toplumun Akıl Sağlığı Üzerine

Lakin, oyun dünyasının bu kadar ayrıntılı bir formda işlenmesi, Rockstar’ın meşhur açık dünya standardını bir adım öteye taşıyabilir.

Peki, siz bu yenilikler hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu yeni kuşak özellik GTA 6’yı oyuncular için daha ilgi cazip hale getirir mi, yoksa bu çeşit özellikler ziyadesiyle abartılıyor mu?

Yorumlarda fikirlerinizi bizimle paylaşmayı unutmayın!

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ