TikTok yolun sonuna geliyor: ABD’li fenomenler endişeli!
ByteDance şirketi tarafından 2016 yılında kurulan TikTok, kısa müddet içinde dünyanın en büyük toplumsal medya platformlarından birisi halini aldı. Platform o günden bugüne dünyanın birçok yerinde tekraren tartışmalara ve tenkitlere maruz kaldı. Lakin …
ByteDance şirketi tarafından 2016 yılında kurulan TikTok, kısa mühlet içinde dünyanın en büyük toplumsal medya platformlarından birisi halini aldı.
Platform o günden bugüne dünyanın birçok yerinde tekraren tartışmalara ve tenkitlere maruz kaldı.
Fakat ABD ile ortasındaki savaş, diğer bir boyuta geçiyor.
TikTok fenomenleri kapatılma ihtimaline karşı öteki platformlara geçiyor
TikTok, ABD ile uzun vakittir bir savaş içerisinde. Şirket, ABD tarafından Çin’e bilgi sızdırma, ferdî dataları ihlal etme ve çocuklara yönelik ihlaller ile ilgili birçok husus ile suçlanıyor.
Bilhassa birkaç yıldır platformun ABD’de yasaklanacağı rivayet halini almıştı.
Fakat son periyotta giderek somutlaştı.
Bu yılın başlarında Joe Biden, TikTok’un ana şirketi ByteDance’ye platformu 19 Ocak 2025’e kadar bir ABD’li bir kişi ya da kuruluşa satmasını, aksi takdirde ABD’de yasaklanması gerektiğini kaide koşan bir yasa tasarısını imzaladı.
Tarih yaklaştıkça somut bir gelişme olmaması platformdaki fenomenleri endişelendiriyor.
TikTok, ABD’de yasaklanıyor!
ABD’li devlet çalışanları için TikTok kullanımı yasaklanıyor.
Kabul edilen yeni yasa, federal aygıtlarda TikTok’a müsaade vermeyecek.
Platformun 170 milyondan fazla ABD kullanıcısı bulunuyor.
Birçok kişi için platform artık bir kesim haline geldi.
ABD’de milyonlarca takipçisi olan fenomenler, gidişatın yasaklamaya gittiğini düşünüyor.
Kimilerinin ise bu probleme ait birtakım tahliller üretmeye başladığı gelen bilgiler ortasında.
Bugün ortaya çıkan bir Reuters raporuna nazaran birtakım TikTok fenomenleri, yayınlarında yasaklamanın epey yakın olduğunu kullanıcılarına duyurmaya başladı.
Platformda ünlü birçok isim de kullanıcılarını yavaş yavaş Instagram, YouTube ve Threads gibi platformlara yönlendiriyor. Örneğin birtakım kullanıcılar, TikTok’ta YouTube’a özel yaptıkları yayınların linkini paylaşıyor.
Kimileri ise öbür platformlarda kendisini takip eden şahıslara özel armağan çekilişler sunuyor.