Mark Zuckerberg’den Meta’nın Yeni İçerik Yönetimi Politikası

Mark Zuckerberg, Meta’nın yeni içerik yönetimi politikasını açıkladı. Bu değişiklikler, platformun kullanıcı deneyimini nasıl etkileyecek? Detaylar ve yenilikler için makalemizi okuyun.

Mark Zuckerberg’den Meta’nın Yeni İçerik Yönetimi Politikası

Meta CEO’su Mark Zuckerberg’den Önemli Açıklamalar

Meta’nın kurucu Üst Yöneticisi (CEO) Mark Zuckerberg, çevrim içi video paylaşım platformu aracılığıyla, şirketin içerik yönetiminde alacağı yeni kararlar hakkında bilgi verdi.

Zuckerberg, Facebook ve Instagram üzerindeki paylaşımlara yönelik üçüncü taraflar tarafından uygulanan “gerçeklerin kontrolü” sisteminin sonlandırılacağını duyurdu.

Bu değişikliğin arka planında, teyit edicilerin kendi önyargılarının etkili olması ve içeriklerin aşırı derecede kontrol edilmesinin getirdiği olumsuz sonuçlar yer alıyor.

Zuckerberg, Meta’nın platformlarındaki içerik yönetimi için geliştirdiği karmaşık sistemlerin “çok ileri gittiğini” ve bu durumun çok fazla içeriğin sansürlenmesine sebep olarak “birçok hata” yapılmasına yol açtığını ifade etti. Özellikle terörizm, çocuk cinsel istismarı ve uyuşturucu gibi yasadışı konulara odaklanmaya devam edeceklerini vurgularken, daha geniş bir ifade özgürlüğü sağlamak amacıyla göç ve cinsiyet gibi ana akım tartışmalarda kısıtlamaların kaldırılacağını belirtti.

ABD’nin ifade özgürlüğü konusundaki güçlü anayasal korumalarına dikkat çeken Zuckerberg, aynı zamanda teknolojik şirketler üzerinde ciddi bir baskı olduğunu dile getirdi. “Son dört yıldır ABD hükümetinin bile sansür için baskı yapması oldukça zorlayıcıydı,” diyen Zuckerberg, ABD içindeki sansür çabalarının dünya genelinde diğer hükümetleri daha da ileri gitmeye teşvik ettiğini kaydetti.

Bu bağlamda, Amerikan liderliğinin küresel ifade özgürlüğünü koruma açısından hayati önem taşıdığını vurguladı.

Zuckerberg, 20 Ocak’ta göreve başlayacak olan seçilmiş başkan Donald Trump ile artan küresel sansür baskılarına karşı koymak için işbirliği yapmayı planladığını aktarırken, “Son seçimler, ifade özgürlüğüne öncelik verme hususunda kültürel bir dönüm noktası gibi hissettiriyor,” ifadelerini kullandı.

X’in “Topluluk Notları” Modeline Geçiş

Meta Küresel İşler Sorumlusu Joel Kaplan, şirketin yeni içerik yönetimi politikasıyla ilgili detayları paylaştı.

Kaplan, “gerçeklerin kontrol edilmesi” yerine Elon Musk’ın sosyal medya platformu X tarafından benimsenen “topluluk notları” modeline benzer bir uygulamaya geçileceğini açıkladı. “Bu yaklaşım, X üzerinde olumlu sonuçlar doğurdu.

BU HABER SENİN İÇİN  Emekli Aylıklarına %15,75 Oranında Güncelleme

Topluluklar, gönderilerin potansiyel olarak yanıltıcı olup olmadığını ve ek bağlama ihtiyaç duyup duymadığını değerlendirme fırsatı buluyor,” diyerek yeni sistemin işleyişine dair bilgi verdi.

Kaplan, yeni uygulamanın önümüzdeki birkaç ay içinde aşamalı olarak devreye alınacağını belirtti ve yıl boyunca bu sistemi iyileştirmek için çalışacaklarını ifade etti.

Ayrıca, tartışmalı içerik kararları konusunda hakem rolü üstlenen Meta’nın yarı bağımsız Denetim Kurulu, alınan yeni değişiklik kararını memnuniyetle karşıladıklarını ve yeni yaklaşımın ifade özgürlüğüne katkılarıyla ilgili çalışmaları dört gözle beklediklerini bildirdi.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ