GTA 3’e dair 24 yıllık sır en sonunda ortaya çıktı!

Rockstar Games tarafından geliştirilen ve dünyanın en büyük hayran kitlesine sahip oyunlarından biri olan GTA ile ilgili hayli farklı bir gerçek ortaya çıktı. 2001 yılında piyasaya sürülen ve devrinin çok ilerisinde olan GTA 3’te yer alan bir …

GTA 3’e dair 24 yıllık sır en sonunda ortaya çıktı!

Rockstar Games tarafından geliştirilen ve dünyanın en büyük hayran kitlesine sahip oyunlarından biri olan GTA ile ilgili epey farklı bir gerçek ortaya çıktı. 2001 yılında piyasaya sürülen ve periyodunun çok ilerisinde olan GTA 3’te yer alan bir özelliğin oyuna nasıl entegre edildiği, yapımcının 24 yıl sonra gelen açıklamalarıyla ortaya çıktı. İşte detaylar…

GTA 3: Sıradan bir tren seyahatinden sinematik kameraya…

Rockstar Games’in eski teknik yöneticilerinden Obbe Vermeij, GTA 3’teki sinematik kamera özelliğinin ortaya çıkış kıssasını paylaştı.

Vermeij, toplumsal medyada yaptığı açıklamada, oyundaki tren seyahatinin birinci dizaynda ‘sıkıcı’ olduğunu fark ettiğini belirtti.

Oyuncuların trenle ilerlerken bir sonraki durağa atlamasına müsaade vermeyi düşündüğünü, fakat bunun haritanın ansızın yüklenmesiyle ‘streaming sorunlarına’ yol açabileceğini söz etti.

GTA 3’e dair 24 yıllık sır en sonunda ortaya çıktı!

Vermeij, bu sorunu çözmek için tren raylarına yakın rastgele açılardan imaj alacak bir kamera sistemi geliştirdi.

Fakat bu fikir yalnızca trenlerle sonlu kalmadı.

Gruptan birinin “Aynı sistemi otomobillerde denesek nasıl olur?” önerisi üzerine Vermeij, araçlar için tekerlek ve takip kamerası üzere yeni bakış açıları ekledi.

Bu yenilik, beklenmedik halde grup içinde büyük bir beğeni topladı ve sinematik kamera özelliği oyunda kalıcı hale geldi.

GTA 3’te hayat bulan bu özellik, Vice City’de birebir halde korundu ve daha sonra San Andreas’ta Derek Ward tarafından tekrar düzenlendi.

Vermeij’in açıklamalarına nazaran, bu kamera sistemi o devirde Manhunt projesinden yeni ayrılan Ward’un gruba katılmasıyla bir adım ileri taşındı.

Sinematik kameranın başarısı GTA serisiyle hudutlu kalmadı.

BU HABER SENİN İÇİN  Co-op Elden Ring için tarih verildi! Ancak herkes oynayamacak

Bu özellik, Rockstar’ın başka büyük projelerinde de yer aldı.

Bilhassa Red Dead Redemption 2’de sinematik kameranın yine karşımıza çıkması, bu dizaynın ne kadar ikonik hale geldiğinin bir göstergesi oldu.

Sinematik kamera özelliği, Rockstar’ın oyunlarında bir gelenek haline geldiği için, bu özelliğin GTA 6’da da yer alması epey mümkün lakin mevzuyla ilgili şimdilik kesin bir bilgi bulunmuyor.

Rockstar’ın 2025 sonbaharında piyasaya sürülmesi beklenen GTA 6 ile oyuncuları nasıl bir tecrübenin beklediğini görmek için herkes üzere biz de sabırsızlanıyoruz.

Sizce GTA serisinin en unutulmaz özelliği hangisi?

Sinematik kamera olmadan GTA tecrübesi nasıl olurdu?

Yorumlarınızı bizimle paylaşmayı ihmal etmeyin.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ