Otomotiv Sektöründeki Kriz ve Elektrikli Araçların Geleceği
Otomotiv sektöründeki kriz, elektrikli araçların geleceğini nasıl şekillendiriyor? Bu içerikte, kriz döneminin etkilerini ve elektrikli araçların sektördeki rolünü keşfedin.
Otomotiv Sektöründe Kriz ve Gelecek Beklentileri
Gartner, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki otomobil fabrikalarının aşırı kapasite sorunları ve fiyat rekabeti ile mücadele ederken, bu yıl kapatılma veya satılma riskinin arttığını açıkladı.
Raporunda, otomobil üreticilerinin emisyon hedefleri ve ek gümrük tarifeleri gibi zorluklarla karşı karşıya kaldığını belirten Gartner, “2025 yılı itibarıyla bu iki kıtadaki üretim kapasitelerinin muhtemelen azaltılacağını ve Çin’in yazılım ve elektriklendirme konusundaki üstünlüğü sayesinde elektrikli araç (EV) pazarında daha fazla hakimiyet kazanacağını” öngördü.
Gartner Başkan Yardımcısı ve Analisti Pedro Pacheco, Reuters’a yaptığı açıklamada, artan siyasi ve toplumsal baskıların, yüksek maliyetli ülkelerde kapanma veya satış olasılığını artırdığını ifade etti.
Pacheco, “Bu durum, bir düdüklü tencereye benziyor; baskı artıyor ve bu, otomobil üreticilerini daha pragmatik kararlar almaya yönlendirecek,” dedi.
Firma, Çinli markaların ticaret engellerini aşmak amacıyla mevcut fabrikaları satın alabileceğini veya maliyetlerin daha düşük olduğu Fas veya Türkiye gibi ülkelerde yeni üretim tesisleri açabileceğini öngörüyor.
Karbondioksit Emisyon Düzenlemeleri Üreticileri Korkutuyor
Alman otomobil tedarikçisi Bosch’un CEO’su Stefan Hartung, Çarşamba günü Auto Motor und Sport dergisine verdiği röportajda, 2025 Avrupa Birliği CO2 emisyon kurallarının neden olabileceği aksaklıklardan endişe duyduğunu ifade etti.
Hartung, bloğun hedefleri tutturamayan şirketlere ceza vermekten kaçınması gerektiğini vurguladı.
Fransız otomobil lobisi PFA’nın başkanı Luc Chatel, Avrupa’nın otomotiv endüstrisinin 2030 ve 2035 elektrikli araç hedeflerine ulaşma yolunda ciddi sıkıntılar yaşadığını belirtti.
Reuters’a yaptığı açıklamada, “Risk, elektrikli araç satışlarını yapay olarak artırmak amacıyla içten yanmalı motorlu araç satışlarını azaltmamız,” dedi.
Elektrifikasyon zorluklarına rağmen, Gartner, elektrikli otobüs, otomobil, minibüs ve ağır kamyon sevkiyatlarının 2025 yılı itibarıyla genel olarak yüzde 17 oranında artmasını bekliyor.
Otomobil üreticilerinin pazarladığı tüm araç modellerinin yüzde 50’sinden fazlasının 2030 yılına kadar elektrikli araç olacağı öngörülüyor.
Pacheco, bu dönüşümü gerçekleştirmek için eski otomobil üreticilerinin, daha yeni elektrikli araç üreticilerinden ve dijital firmalardan yazılım mimarisi satın alabileceğini, teknoloji merkezlerindeki araştırma ve geliştirme faaliyetlerini artırabileceğini veya kendi kendini finanse eden elektrikli araç ortak girişimleri oluşturmak üzere teknoloji şirketleriyle işbirlikleri geliştirebileceğini vurguladı.