Acil Servislerdeki Kriz ve Tıp-İş’in Uyarıları

Acil servislerdeki kriz durumları ve Tıp-İş’in bu konudaki uyarıları üzerine kapsamlı bir analiz. Sağlık sistemindeki zorluklar ve çözüm önerileri hakkında bilgi edinin.

Acil Servislerdeki Kriz ve Tıp-İş’in Uyarıları

Acil Servislerde Alarm Zamanı

Tıp-İş, acil servislerdeki kritik duruma dikkat çekerek, “Aciller alarm veriyor” ifadesini kullandı.

Acil servislerde yalnızca 6 hekimin bulunduğunu belirten Tıp-İş, bu durumun acil hizmetlerin 7 gün 24 saat kesintisiz olması gerektiği gerçeğiyle bağdaştırıldığında, hekimlerin 12’şer saatlik vardiya sistemine tabi tutulduğunu vurguladı.

Acil servislerdeki hizmetlerin ertelenemeyeceği ve her türlü eksiklik ile aksaklığın bedelinin ciddi sonuçlar doğurabileceği uyarısında bulundu.

Girne Dr.

Akçiçek Devlet Hastanesi Ziyareti

Tıp-İş, acil servislerdeki eksiklikleri gündeme getirmek amacıyla başlattığı ziyaretler çerçevesinde, bugün Girne Dr.

Akçiçek Devlet Hastanesi Acil Servisi’ni ziyaret etti.

Acil servis önünde Tıp-İş Başkanı Özlem Gürkut, basın açıklaması yaparak şu bilgileri paylaştı:

  • Girne Dr.

    Akçiçek Hastanesi, ikinci basamak sağlık hizmeti sunmaktadır.

  • Hastanede toplam 63 servis yatağı ile 10 hemodiyaliz yatağı bulunmaktadır.
  • Hastanede 18’i esas kadrosunda, 18’i sözleşmeli, 5’i mecburi hizmet mükellefi ve 1’i hizmet alım anlaşmalı olmak üzere toplam 42 hekim görev yapmaktadır.
  • Ayrıca, toplam 11 hekim Lefkoşa Burhan Nalbantoğlu Hastanesi’nden haftanın belirli günlerinde poliklinik hizmeti vermek üzere gelmektedir.

Açıklamada, Girne Dr.

Akçiçek Hastanesi Acil Servisi’ne aylık yaklaşık 4 bin ile 5 bin hastanın başvurduğu, ancak sadece 6 hekimin görev yaptığı ifade edildi.

Acil servislerin 7 gün 24 saat hizmet vermesi gerektiği hatırlatılarak, hekimlerin ağır çalışma şartları altında tükenmişlik riskiyle karşı karşıya olduğu vurgulandı.

Önemli Ekipman Eksiklikleri

Açıklamada ayrıca, hastanede bilgisayarlı tomografi ve manyetik rezonans (MR) cihazlarının bulunmadığı, ultrasonun yalnızca mesai saatlerinde mevcut olduğu belirtildi.

Acil servise başvuran hastaların, ileri görüntüleme tetkiklerine ihtiyaç duyduklarında, ambulans ile Lefkoşa’ya taşındıkları ve geri getirildikleri ifade edildi.

Acil servise gelen hastaların saat 23:00’ten sonra hastane bilgi sistemine kaydedilecek görevlinin bulunmadığı, bu nedenle akşam saatlerinde gelen hastaların kayıtsız olarak muayene edildiği de dikkat çekildi.

Bu durumun hasta verilerinin kaybına, tetkik sonuçlarında karışıklık ve gecikmelere, adli süreçlerde ise sorunlara yol açabileceği kaydedildi.

Triyaj ve Hasta Bakımındaki Önemi

Açıklamada, “Bu çağda kayıtsız hasta bakılması kabul edilebilecek bir durum değildir” denildi.

Acil servislerde hastalar için danışmanlık yapacak personel, hasta ve tahlil numunelerini taşıyacak portörler ile güvenlik görevlisi gibi yardımcı personelin yeterli sayıda ve nitelikte olması gerektiği vurgulandı.

Acil servise başvuran bazı hastaların “dakikalar içinde kaybedilebilecek” durumlarda olduğu belirtilerek, tüm hastaların triyaj yöntemiyle ön değerlendirmeden geçirilmesi gerektiği ifade edildi.

Bu sayede, hangi hastanın öncelikli olarak bakılması gerektiği ve hangisinin bekleyebileceği tespit edilebilir.

Açıklamada, “Acil tıp hizmetleri uzman ve yeterli kadrolarla, yeterli hemşire, personel, teşhis ve tedavi olanaklarıyla tam teşekküllü hastanelerde sunulmalıdır.” denildi.

Ayrıca, acil servislerdeki hizmetlerin ertelenemeyeceği ve herhangi bir eksiklik ile aksaklığın sonuçlarının ciddi olabileceği tekrar hatırlatıldı.

Sağlık Bakanlığı’na Çağrı

Tıp-İş, Sağlık Bakanlığı’nı ve hükümeti, artan nüfus ve derinleşen yoksulluğun etkisiyle artan sağlık talebine karşı yetersiz kalan sağlık sistemindeki sorunları çözmek için derhal harekete geçmeye davet etti.

BU HABER SENİN İÇİN  Sağlık Bakanı Dr. Hakan Dinçyürek'ten Yeni Sağlık Projeleri Açıklaması
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ