Bayraktar Kalkan DİHA, bir testi daha muvaffakiyetle geçti!

BAYKAR Holding ve Selçuk Bayraktar, Kalkan DİHA VTOL (Dikey iniş kalkışlı insansız hava aracı) 14. sistem tanımlama testi ile ilgili paylaşım yaptı. X platformunda yapılan paylaşımda test ile ilgili manzaralara yer verildi. İşte başarılı geçen …

Bayraktar Kalkan DİHA, bir testi daha muvaffakiyetle geçti!

BAYKAR Holding ve Selçuk Bayraktar, Kalkan DİHA VTOL (Dikey iniş kalkışlı insansız hava aracı) 14. sistem tanımlama testi ile ilgili paylaşım yaptı.

X platformunda yapılan paylaşımda test ile ilgili manzaralara yer verildi. İşte başarılı geçen Kalkan DİHA 14.

Sistem Tanımlama Testi ve paylaşılan imajlar.

Bayraktar Kalkan DİHA (VTOL) Sistem Tanımlama Testi detayları ve İHA’nın özellikleri

Milli Teknoloji Atağı kapsamında geliştirilen Bayraktar Kalkan DİHA, isminden da anlaşılacağı üzere dikey iniş kalkış yapabilen bir insansız hava aracı.

Silahsız yapıda olan bu İHA, keşif için kullanılmak üzere geliştirildi.

Bayraktar TB-2 ve TB-3 kadar büyük olmayan İHA, dikey iniş kalkış yapabilme kapasitesi sayesinde her yerden kalkış iniş yapabilecek özelliklere sahip.

Bu manada KALKAN DİHA, 14.

Sistem Tanımlama Testi ile aracın keşfe yönelik tüm işlevleri denetimden geçiyor.

Bu denetim, DİHA’nın iniş kalkışından, kızılötesi kamera modülüne kadar tüm teçhizatını kapsıyor.

https://twitter.com/BaykarTech/status/1862911623066775696

Türkiye’nin yerli ve ulusal birinci VTOL’u olacak Kalkan DİHA, bu manada tüm sistem denetim ve uçuş testlerinden de muvaffakiyet ile geçti.

DİHA’nın kendi sınıfının en gelişmiş özelliklerine sahip modelleri ortasında.

Bayraktar Kalkan DİHA, bir testi daha muvaffakiyetle geçti!

Dünyanın en büyük elektrikli uçağı Heart X1 birinci uçuşuna hazırlanıyor!

Dünyanın en büyük elektrikli uçağı olan Heart X1 çok yakında birinci uçuşunu gerçekleştirecek.

Uçuşun tarihi ve yeri aşikâr oldu.

Buna nazaran KALKAN DİHA 5 motoru ve pervanesi olan bu hava aracı, 4 elektrikli motoru ve buna bağlı olan dikey konumlanan pervaneleri sayesinde dikey iniş kalkış yapabiliyor.

Daha sonra gerisinde bulunan içten yanmalı düşük tüketimli akaryakıtlı motoru ve pervanesi ile alışageldiğimiz İHA’lar üzere yatay biçimde uçuşunu gerçekleştiriyor.

Bayraktar Kalkan DİHA, bir testi daha muvaffakiyetle geçti!

5 kg yararlı yük taşıma kapasitesi sayesinde de Elektro-Optik (EO) ve Kızılötesi (IR) kamera modülü takılabilen ve Lazer uzaklık ölçer ile işaretleyicisi olan bu araç aslında küçük boyutlu silahsız bir TB2’ye dönüşüyor.

BU HABER SENİN İÇİN  Ercan'dan Sabiha Gökçen'e Uçuşta Hava Koşulları Sorunu

Bayraktar Kalkan DİHA, asli olarak keşif ve istihbarat misyonlarını üstlenecek.

Operasyonel irtifa tavanı 15 bin feet/ 4.5 km düzeylerinde.

Yaklaşık olarak da 12 saat havada kalabiliyor.

Yararlı yük ile bu mühlet 7+ saate kadar düşebiliyor.

Uçuş sırasında elde ettiği dataları ve manzaraları 150 km içerisindeki komuta merkezlerine aktarabiliyor.

Bayraktar Kalkan DİHA teknik özellikleri

  • Haberleşme menzili: 150 km
  • Seyir ve en yüksek sürat: 45-50 knot ile 80 knot
  • Operasyonel İrtifa ve tavanı: 9 bin feet ile 15 bin feet
  • Havada kalma mühleti: 12 saat
  • Kanat açıklığı ve uzunluk: 5 m – 1.5 m
  • Faydalı yük kapasitesi: 5 kg
  • Azami kalkış yükü: 50 kg
  • Dikey iniş kalkışlı tam otomatik uçuş sistemi
  • Sensör füzyonu yardımlı tam otonom
  • Otonom kalkış ve iniş sistemi ile yarı otonom uçuş modu
  • Hataya güçlü sistem mimarisi ve dijital data ve görüntü Link
  • Üç yedekli uçuş denetim sistemi ve servo eyleyiciler
  • Elektro-Optik (EO) ve Kızılötesi (IR) Kamera Modülü
  • Lazer ara ölçer – Lazer işaretleyici

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ