Bethesda’dan Starfield itirafı: “Aslında…”

Bildiğiniz üzere kimi oyunlar geliştirme sürecinde büyük değişikliklere uğrar, lakin Bethesda stüdyosnunun Starfield için planladığı bir ayrıntının iptal edilmesi, oyunun atmosferini kökten değiştirmiş olabilir. Fallout 4 ve Skyrim üzere Bethesda …

Bethesda’dan Starfield itirafı: “Aslında…”

Bildiğiniz üzere birtakım oyunlar geliştirme sürecinde büyük değişikliklere uğrar, lakin Bethesda stüdyosnunun Starfield için planladığı bir ayrıntının iptal edilmesi, oyunun atmosferini kökten değiştirmiş olabilir.

Fallout 4 ve Skyrim üzere Bethesda üretimlerine kıyasla daha gerçekçi bir ton benimseyen Starfield, başlangıçta çok daha yabanî ve kanlı bir oyun olabilirmiş.

Pekala, neden bu özellik sonradan çıkarıldı? İşte Bethesda’nın yaptığı itiraf…

Starfield aslında daha kanlı olacaktı!

Bethesda’nın kıdemli yöneticisi Dennis Mejillones, Kiwitalkz’e verdiği röportajda, Starfield’ın erken geliştirme kademesinde Fallout 4’teki parçalanma ve kan efektlerine sahip olduğunu açıkladı.

Fakat bu sistem, hem teknik zorluklar hem de oyunun tematik yapısına uygun olmadığı için rafa kaldırılmış.

Bethesda’dan Starfield itirafı: “Aslında…”

Mejillones, Fallout 4’te gördüğümüz vahşet sisteminin Starfield’a uygulanmasının birçok teknik mahzurla karşılaştığını belirtiyor. “Oyuncuların giyeceği farklı uzay giysileri ve kaskların kesilmesi, kan efektlerinin yanlışsız bir formda uygulanması üzere çok fazla teknik zorluk vardı,” biçiminde konuşan Mejillones, bilhassa kaskların kopması üzere sahnelerde Bethesda’nın “meat-caps” olarak isimlendirdiği kanlı kesitlerin modellenmesi gerektiğini ve bunun büyük bir karmaşaya yol açtığını söyledi.

Bethesda’dan Starfield itirafı: “Aslında…”

Sistemin eklenmemesine bir öteki kıymetli sebep ise Starfield’ın tonu..

Fallout serisinde vahşet ve mizah iç içe geçmiş durumda.

Lakin Starfield, The Expanse ve Star Trek üzere daha gerçekçi bilim kurgu üretimlerinden ilham aldığı için, Bethesda, oyunun fazla grotesk olmasını istememiş.

Mejillones, “Fallout’un çok stilize edilmiş şiddeti, oyunun mizahi yapısıyla uyumlu.

Fakat Starfield, daha lo-fi ve gerçekçi bir bilim kurgu tecrübesi sunmayı amaçladı” diye açıklıyor.

Starfield’ın silah kullanımı ve çatışma mekanikleri, Fallout 4’e kıyasla daha sade ve sinematik olmaktan uzak bir tecrübe sunuyor.

Bilhassa VATS sisteminin eksikliği, birçok oyuncunun savaşlarda daha az tatmin olmasına neden olmuştu. Şayet Bethesda, oyunun başındaki kanlı sistemleri korusaydı, dövüşlerin daha tatmin edici olup olmayacağı da hiç öğrenemeyeceğimiz bir ütopya…

Peki, sizce Bethesda’nın bu kararı yanlışsız mu?

Starfield’ın Fallout 4 üslubu daha şiddetli bir oynanış sunmasını ister miydiniz?

Görüşlerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın

BU HABER SENİN İÇİN  Assassin’s Creed 4 Remake’i herkesten evvel oynayabilirsiniz!
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ