Elektrikli araç üreticilerinin yüzü bu sefer gülmedi!
Avrupa otomotiv pazarı, elektrikli araç satışlarında Kasım 2024’te yine düşüş trendine girdi. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından paylaşılan datalara nazaran, Kasım ayında Avrupa Birliği’nde toplam 869.816 araç tescil edildi ve …
Avrupa otomotiv pazarı, elektrikli araç satışlarında Kasım 2024’te tekrar düşüş trendine girdi.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından paylaşılan datalara nazaran, Kasım ayında Avrupa Birliği’nde toplam 869.816 araç tescil edildi ve pazar %1,9 oranında daraldı.
Bir evvelki ay olan Ekim’de %1,1’lik hafif bir büyüme kaydedilmişti.
Kasım ayındaki düşüş, bilhassa Fransa (%-12,7) ve İtalya’daki (%-10,8) makûs performansla ilişkilendiriliyor.
Almanya ise %0,5’lik hafif bir artışla durumu dengeledi. İspanya, %6,4’lük büyüme ile en düzgün performansı sergileyen pazar oldu.
Detaylar haberimizde…
Avrupa otomotiv pazarı elektrikli araç satışlarında Kasım 2024’ü düşüşle kapattı
Öncelikle, Ocak-Kasım 2024 periyodunda Avrupa Birliği’nde toplamda 9.726.049 araç tescil edildiğini belirtelim.
Yani, toplam araç sayısında yalnızca %0,4’lük bir büyüme oldu. İspanya %5,1’lik artışla müspet bir tablo çizerken, Fransa (%-3,7), Almanya (%-0,4) ve İtalya (%-0,2) düşüş yaşadı. İngiltere ve EFTA ülkeleri de eklendiğinde yılın başından itibaren %0,6’lık bir büyüme ile toplam 11.876.655 araç tescil edildi.
Kasım ayında elektrikli araç tescilleri %9,5 azalarak 130.757 adede geriledi.
Bu düşüşün ana nedenleri ortasında Almanya (%-21,8) ve Fransa’daki (%-24,4) büyük gerilemeler yer alıyor.
Yıl başından bu yana, elektrikli araç tescilleri geçen yılın tıpkı periyoduna nazaran %5,4 oranında düştü.
Kasım ayında elektrikli araçlar pazarın %15’ini, yıl genelinde ise %13,4’ünü oluşturdu.
Yeni rekor: Elektrikli araç satışları patladı!
Kasım ayı için elektrikli araç satışlarına dair rapor paylaşıldı.
Yeni bir rekor kırıldığı açıklandı.
Pekala satışlar ne durumda?
Plug-in hibrit araç tescilleri de %8,8 azaldı.
Fransa (%-19,6), Belçika (%-61,4) ve İtalya (%-31,4) bu düşüşte başı çeken ülkeler oldu.
Plug-in hibritlerin Kasım ayındaki pazar hissesi %7,6’ya düştü (geçen yıl %8,1’di).
Buna rağmen, tam hibrit araçlar Kasım ayında %18,5 oranında artış gösterdi ve pazar hissesini %33,2’ye yükseltti.
Bu kategori, üst üste üçüncü ayda akaryakıtlı araç tescillerini geride bırakmayı başardı.
Kasım 2024’te benzinli araç satışları %7,8 oranında azaldı.
Fransa, %31,5’lik büyük bir düşüşle başı çekerken, İtalya (%-12,3), Almanya (%-5,4) ve İspanya (%-2,3) da düşüş kaydetti.
Kasım ayında 266.115 akaryakıtlı araç tescil edildi ve pazar hissesi %30,6’ya geriledi (geçen yıl %32,5’ti).
Dizel araç tescilleri ise %15,3 azalarak pazarın sadece %10,6’sını oluşturdu.
Volkswagen Kümesi, Kasım ayında %4,1 büyüme kaydetti.
Cupra (%26,1) ve Porsche (%35) üzere markalar değerli artışlar gösterirken, Audi (%-12,4) ve Seat (%-9,5) düşüş yaşadı.
Stellantis Kümesi, %10,1’lik bir düşüşle şiddetli bir devir geçirirken Fiat, %42,1 oranında gerileme yaşadı.
Renault Kümesi ise %8,3 büyüdü; bilhassa Renault markası %13,7 ile öne çıkanlar ortasında.
Küresel pazarda işlerin yolunda gitmesine karşın, sizce Avrupa’daki bu düşüşün sebebi nedir?
Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz…