Honda ve Mazda Araçlarının KKTC’deki Geri Çağrılması
Honda ve Mazda araçlarının KKTC’deki geri çağrılması hakkında detaylı bilgi edinin. Güvenliğinizi sağlamak için hangi modellerin etkilendiğini ve nasıl hareket etmeniz gerektiğini öğrenin.
Arızalı Hava Yastıkları Nedeniyle Geri Çağrılan Honda ve Mazda Araçların KKTC’deki Durumu
‘Arızalı hava yastıkları nedeniyle geri çağrılan Honda ve Mazda araçların KKTC’deki akıbeti ne olacak’ sorusuna Honda açısından cevap bulundu ancak bayisi olmayan Mazda ile ilgili bilinmezlik hakim.
Veri Alamadık…
Honda bayisi Levent Motor’un Satış Müdürü Ege Çakmak, kendi müşterilerine ait verilere ulaşabildikleri için iletişim kurabildiklerini, ancak galeriler aracılığıyla ithal edilen Honda araçlara ulaşmak için devletten veri talep ettiklerini, fakat bu talebe yanıt alamadıklarını ifade etti. Çakmak, bu araçların sahiplerine not bırakarak dönüşüm sağlamaya çalıştıklarını aktardı.
Japonya’dan İthal Araçlar İçin Mail Bekleniyor…
İkinci el araçları ülkeye getiren oto galeri sahiplerinin örgütlü olduğu Motorlu Araç Satıcılar ve İthalatçılar Birliği (MASİB) Başkanı Barış Yuca, konu ile ilgili net bir bilgiye sahip olmadığını, ancak durumu takip ettiklerini belirtti.
Hem Rum tarafına hem de Japonya’daki ilgili birimlere mail attıklarını ve yanıt beklediklerini kaydetti.
Emine Gül ÖZER
Arızalı hava yastıkları nedeniyle geri çağrılan 10 bin 851 Honda ve 11 bin 181 Mazda araç, Güney Kıbrıs’ta ciddi bir yankı uyandırdı.
Aynı araçların KKTC’deki durumu ise merak konusu oldu.
KIBRIS muhabirinin ulaştığı Honda Distribütörü Levent Motor Ltd. yetkilileri ve ikinci el araçların satışını gerçekleştiren oto galerilerin sahiplerinin örgütlü olduğu MASİB Başkanı, konuyla ilgili sorulara yanıt verdi.
Levent Motor Satış Müdürü Ege Çakmak, satışlarını kendi yaptıkları araçların müşterilerine kolaylıkla ulaşabildikleri için geri çağırma işlemlerini gerçekleştirdiklerini, ancak ülkeye ithal edilen diğer araçlara da erişim sağlamak ve değişimlerini yapabilmek için Trafik Dairesi ile irtibata geçtiklerini, iki yıldır devletin veri talebine olumlu yanıt alamadıklarını belirtti.
Levent Motor Servis Müdürü Burak Hatipoğlu, kendileri dışında gelen araçlarla ilgili veri bilgisine ulaşamadıkları için insanları bilinçlendirme adına Honda araçlara dağıtılması için broşür bastırdıklarını ve bu yöntemi kullanarak yaklaşık 350 aracın hava yastıklarında değişim yaptıklarını ifade etti.
Çakmak: Devletten Veri Alabilmek İçin 2 Yıldır Uğraşıyoruz
Levent Motor Satış Müdürü Ege Çakmak, “Hiçbir arabanın hava yastığı kendi başına patlamaz.
Bir çarpışma esnasında belli bir şiddet almadıkça ya da emniyet kemeri kapsülü onu tetiklemedikçe, patlaması mümkün değildir.
Bu durum dünya genelinde de böyle.
Rum tarafında gündeme gelen araçlar Honda değil, Mazda.
Mazda araçlar trafikten toplatılmadı, geri çağrıldı.” ifadelerini kullandı.
Çakmak, Takata marka hava yastıklarının 2002 ile 2015 yılları arasında üretilen modellerinde sorun tespit edildiğini, bu sorunların kaza anında patlama ve şarapnel etkisi yaratma riski taşıdığını belirtti. “Dünya genelinde bu olayın sadece 2 veya 3 kez yaşandığını biliyoruz.
Takata, tüm markalara hava yastığı üreten dört firmadan biridir.
Honda ve Mazda gibi birçok marka bu sorundan etkilenmiştir.” dedi.
“Trafikten Toplatılmıyor, Geri Çağırılıyor”
Araçların toplatılmadığını, sadece problemli parçanın değişimi için servise çağrıldığını belirten Çakmak, kendi müşterilerinin verilerine ulaşabildikleri için bu süreçleri rahatça yürüttüklerini, “Bu bir geri çağırma (recall).
Bir araç 42 bin parçadan oluşmaktadır ve tespit edilen arıza neyse o parçalar geri çağrılır ve değiştirilir.” şeklinde konuştu. Çakmak, devletten bu konuda yeterli yardım alamadıklarını vurgulayarak, “Kendi müşterimize ulaşabiliyoruz ama Japonya’dan ithal edilen diğer araç sahiplerine de ulaşmamız gerekiyor.” dedi.
Hatipoğlu: Broşür Dağıtarak 350 Aracın Değişimini Yaptık
Levent Motor Servis Müdürü Burak Hatipoğlu, son beş yıldır kendi sattıkları araçlarda değişimler yaptıklarını, ancak oto galeriler aracılığıyla ülkeye gelen Honda’ların bilgilerinin devletten alınamadığını ifade etti. “Araç Kayıt Dairesi, hangi aracın kimin adına kayıtlı olduğunu biliyor.
Ancak herhangi bir dönüş alamıyoruz.
Bu nedenle broşür dağıtarak bilinçlendirme yapıyoruz ve bu yolla bize gelen araçların sorunlu parçalarının değişimlerini gerçekleştiriyoruz.” dedi.
Yuca: Sıfır Bayi Araçlarda Sorun Var Diye Duyduk
Motorlu Araç Satıcılar ve İthalatçılar Birliği Başkanı Barış Yuca, Rum tarafında sıfır bayi olarak gelen birçok araçta bu sorunun yaşandığına dair bilgiler aldıklarını belirtti.
KKTC’de kendisine ulaşan henüz kimse olmadığını, “Çok fazla Mazda sattım ama bir defa arayıp ‘airbag söktürdük, Takata marka’ diyen olmadı. Şu an için tam bilgi sahibi değilim, ancak Rum ve Japonya’ya mail attık, yanıt bekliyoruz.” şeklinde konuştu.