KTOEÖS’ten Eğitimde Kadro Azaltmalarına Tepki
KTOEÖS, eğitimde kadro azaltmalarına karşı sert tepkisini ortaya koydu. Eğitim sistemindeki olumsuz etkiler ve öğretmenlerin karşılaştığı zorluklar hakkında detaylı bilgilere ulaşın.
Kıbrıs Türk Orta Eğitim Öğretmenler Sendikası’ndan Açıklama
Kıbrıs Türk Orta Eğitim Öğretmenler Sendikası (KTOEÖS) Başkanı Selma Eylem, Eğitim Bakanlığı’nın bu yıl eğitim-öğretime başlarken öğretmen kadrolarını yaklaşık 100 oranında eksiltmeyi hedeflediğini ifade etti.
Eylem, “Öğretmenden tasarruf olmaz.” diyerek, Eğitim Bakanlığı’nın gerçek ihtiyaç olan 230 civarında öğretmen kadrosunu önce 187’ye, ardından da 133’e düşürerek binlerce ders saatinin boş geçecek olmasını umursamadığını savundu.
Eylem, yazılı açıklamasında Bakanlığın gereksiz yere bazı branşlarda münhal ilan ettiğini de iddia etti.
Ayrıca, “Öğretmenlerimiz arasında adaletsiz ve haksız yaklaşım sürdürülüyor.” ifadesini kullanarak, ihtiyaç duyulan 210 bölüm şefi, 58 atölye şefi ve 47 teknik öğretim görevlisi kadrolarının açılmaması nedeniyle Eğitim Bakanlığı’nın atama yapmaktan kaçındığını belirtti.
Eylem, “Siyaset, partizanlık, torpil ve atanacak öğretmenlerimiz arasında adaletsiz ve haksız yaklaşım sürdürülüyor.” dedi.
Eylem, Türkiye’den görevlendirme ile gelen 9 farklı branşta toplam 47 öğretmenin bulunduğunu belirterek, “İhtiyaç kadar atama yapmayıp bu öğretmenlerin okullara görevlendirilmesi ve atanacak gençlerimizin işsiz kalması, haklarının gasp edilmesi mi hedeflenmektedir?
Eksik kadroların yine geçicilerle doldurulması mı planlanmaktadır?” şeklinde sorular yöneltti.
Eylem, hükümetin ve Eğitim Bakanlığı’nın göz göre göre gençlere ve çocuklara bir kez daha reva gördüğünü iddia ettiği bu adaletsizliğin kabul edilemez olduğunu vurguladı.
Eğitimde Şeffaflık ve Eşitlik İhtiyacı
Eylem, “Halktan toplanan vergilerle okullarımızın güçlendirilmesi veya yıkılıp yeniden yapılması gerekirken, her konuda olduğu gibi bu alanda da şeffaflıktan uzak, rant kokan karar ve uygulamalarla bugün çocuklarımızı inşaatlar içerisine, konteynırlara mahkum eden Eğitim Bakanlığı ve hükümetin eğitimle ilgili kaygıları kalmamıştır.” ifadelerini kullandı.
Eylem, siyasetin eğitimden elini çekmesi, herkese fırsat eşitliği sağlanması ve nitelikli, parasız, bilimsel, laik kamusal eğitim hakkının temin edilmesi gerektiğini kaydetti.