Kuzey Kıbrıs Genç İş İnsanları Derneği’nden Eğitimde Ciddiyetsizlik Uyarısı
Kuzey Kıbrıs Genç İş İnsanları Derneği, eğitimdeki ciddiyetsizlik konusunda önemli uyarılarda bulundu. Geleceğin teminatı gençlerin eğitimine dikkat çekerek, bu sorunun çözümü için acil adımlar atılması gerektiğini vurguladı.
Kuzey Kıbrıs Genç İş İnsanları Derneği, okulların açılışının, öğretmen atamalarının yapılmaması ve okul altyapısındaki eksiklikler nedeniyle ertelendiğini vurgulayarak, bu durumu ciddiyetsizlik olarak nitelendirdi.
Dernek, eğitimdeki plansızlığın kabul edilemez olduğunu ifade etti.
Dernekten yapılan açıklamada, yaşanan bu durumun yalnızca öğrencilerin eğitim süreçlerini etkilemekle kalmayıp, aynı zamanda onların gelecek hayallerini, motivasyonlarını ve eğitim haklarını da ciddi şekilde sekteye uğrattığına dikkat çekildi.
Acilen Atılması Gereken Adımlar
“Deprem vergisi” adı altında toplanan ve okul binalarının fiziki yapısının iyileştirilmesi için kullanılacağı ifade edilen kaynakların, şeffaf bir şekilde açıklanmasını talep eden Kuzey Kıbrıs Genç İş İnsanları Derneği, öğrencilerin hak ettikleri eğitimi zamanında alabilmeleri için aşağıdaki adımların acilen atılmasını istedi:
- Öğretmen atamaları hemen tamamlanmalıdır.
- Okul altyapı sorunları giderilmelidir.
- Eğitim, siyasetin gölgesinden kurtarılmalıdır.
- Uzun vadeli eğitim planlamaları yapılmalıdır.
- Deprem Vergisinin kullanımı şeffaf bir şekilde kamuoyuna açıklanmalıdır.
Açıklamada, “Plansızlık ve ciddiyetsizlik, artık kabul edilemez bir noktaya ulaşmıştır” ifadesine yer verildi.
Bunun yanı sıra, “Yıllardır eğitim sisteminin sürekliliği ve verimliliği için gerekli önlemlerin alınmadığını üzülerek izliyoruz. Öğrencilere güvenli ve modern eğitim ortamları sağlanması gerekirken, öğretmen atamalarının hala yapılmaması ve okullardaki inşaat çalışmalarının tamamlanmaması, eğitimin ne denli plansız ve ciddiyetsiz yönetildiğinin en bariz göstergelerindendir” denildi.
Öğretmen sınavlarının geciktirilmesi ve fiziksel eksikliklerin giderilmemesi, eğitimdeki kaosun bir parçası olarak değerlendirildiği belirtildi.
Bu durum, öğrencilerin eğitimden soğumasına ve sosyal ile akademik gelişimlerinin engellenmesine yol açmaktadır.
Ülkenin geleceğini şekillendiren eğitim sisteminin plansız bir şekilde yönetilmesinin sadece öğrencileri değil, aynı zamanda velileri ve ekonomiyi de olumsuz bir şekilde etkilediği ifade edildi.
Devlet okullarının açılışının ertelenmesi, tüm özel okulların eğitime başlaması, eğitimde fırsat eşitliği ilkesini zedelemekte ve sosyal adalet anlayışına aykırı bir durum yaratmaktadır.
Bu adaletsizlik, zaten dezavantajlı durumda olan devlet okulu öğrencilerini daha da geri planda bırakmaktadır.
Eğitim, yalnızca bugünü değil, geleceği şekillendiren bir süreçtir.
Ancak, iki gün sonrasını bile planlayamayan bir yönetimle karşı karşıya kalmamız son derece endişe vericidir.
GİAD açıklamasında, milli eğitim yönetiminin “siyasi çekişmelerin gölgesinde kaldığı” iddiaları da yer aldı.
Bu durumun, sadece çocukların değil, tüm ülkenin geleceğini riske atmak anlamına geldiği ifade edildi.
Eğitim sisteminin, tüm paydaşların katkı koyduğu köklü bir reformla, hükümet üstü bir devlet politikası haline getirilmesi gerektiği vurgulandı.
Ayrıca, “Ülkemizde sadece eğitim değil, tüm devlet kademeleri kısa vadeli siyasi çıkarların üzerinde tutulmalıdır” denildi.