Netflix, kısa bir süre önce DVD kiralama işine tamamen son vereceklerini duyurmuştu. Şirket, son DVD siparişlerini bu hafta teslim etti ve markanın bugünlere gelmesine olanak sağlayan kiralama dönemini tamamen kapattı. Şirket dün X’te yayınlanan bir gönderide, “Netflix son DVD’sini 29 Eylül 2023’te iletecek.
Fakat kırmızı zarf, eğlenceye duyduğumuz sevginin kalıcı bir sembolü olmaya devam edecek.” dedi.
Netflix bu yılın nisan ayında, fiziksel kiralamaya olan talebin azaldığını ve geliştiricilerin artık hedeflenen kaliteye ulaşamadıklarını söylemişti. Şirket ilk diskini (Beetlejuice) 1998 yılında piyasaya sürdü ve o zamandan bu yana 40 milyondan fazla müşteriye 5.2 milyar kırmızı zarf gönderdi.
DVD kiralama, yayın platformunun 2007’de internet platformu kurmasının önünü açtı ve bunun sayesinde şu anda yayın devi denince akla tek bir isim geliyor.
Netflix DVD Stoklarını Bitirmeye Çalışacak
Yavaş yavaş kendi akış içeriğini üretmek üzere genişleyen platformun kullanıcı sayısı 238 milyonu aşmış durumda.
Bu arada DVD kiralama (ki DVD.com’a geçti) yavaş yavaş Netflix’in küçük bir parçası haline geldi.
Video tutkunları hâlâ DVD’leri ve Blu-ray’leri sevse de dünya çapındaki satışlar yalnızca 2021’den 2022’ye kadar bile yüzde 19 düştü.
Yakın zamanda yapılan bir hamleyle Disney, Avustralya’da DVD ve Blu-ray üretimini durdurduğunu duyurdu.
Ne yazık ki bir dönemin sonu olsa da, konuyla ilgili bir umut ışığı var.
Bu yaz şirket, hâlâ kiralaması olan herkesin disklerini tutabileceğini ve hatta şirketin stoklarını boşaltabilmesi için 10’a kadar film daha talep edebileceğini duyurdu. Şirket, X’te “Lütfen son gönderilerinizin keyfini çıkarın.” dedi.
DVD tutkunları stokları bitirmek ve hatıra olması amacıyla satın almaya yoğun talep gösterdi.