SOS Çocukköyü Derneği ve KTÖS’ten Çocuk Hakları Atölyesi
SOS Çocukköyü Derneği ve KTÖS iş birliğiyle gerçekleştirilen çocuk hakları atölyesi, çocukların haklarını öğrenmeleri ve savunmaları için önemli bir fırsat sunuyor. Atölye detayları ve katılım bilgileri için hemen keşfedin!
SOS Çocukköyü Derneği ve KTÖS İş Birliği ile Çocuk Hakları Atölyesi Gerçekleşti
SOS Çocukköyü Derneği, Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası (KTÖS) ile iş birliği yaparak ilkokul öğretmenlerine yönelik “Afişlerden Eyleme: Çocuk Haklarını Okullara Entegre Etmek” konulu bir atölye çalışması düzenledi.
Bu etkinlik, çocuk hakları konusunda öğretmenlerin bilgi ve farkındalığını artırmayı amaçlıyor.
Dernekten yapılan açıklamada, her iki kurumun uzmanları tarafından “Çocuk Hakları ve Sorumlulukları” bağlamında, ilkokulun birinci, ikinci ve üçüncü sınıfları için özel afişler hazırlandığı, ayrıca dördüncü ve beşinci sınıflar için de ayrı afişlerin tasarlandığı ifade edildi.
Bu afişlerin öğretmenler için eğitim sürecine entegre edilmesi hedefleniyor.
Atölye çalışmasına, Psikoloji Öğretim Üyesi Prof.
Dr. Şenel Hüsnü Raman, SOS Çocukköyü Derneği Aile Güçlendirme Programı Sosyal Hizmet Uzmanı Ulaş Gençalp, Ulusal Program Gelişim Danışmanı ve savunuculuk alanında uzman Fatma Amcaoğlu ile KTÖS Eğitim Sekreteri Süleyman Gelener gibi alanında uzman isimler katıldı.
Katılımcılar, her bölgede okul öncesi, ilkokul ve özel eğitim öğretmenleri arasından seçildi.
Atölye kapsamında, Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi temel alınarak çocukların temel haklarına dair farkındalık yaratma yolları tartışıldı.
Ayrıca, bu hakların çocukların günlük yaşamlarına nasıl entegre edilebileceği ve okul ortamlarında nasıl uygulanabileceği üzerinde duruldu.
Açıklamada, “Okullarda Çocuk Koruma Politikaları’nın Uygulanması”na yönelik, Milli Eğitim Bakanlığı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın 28 Ekim 2021 tarihinde imzaladığı protokolün etkin bir şekilde hayata geçirilebilmesi için ilgili bakanlıkların konuyu önceliklendirmesi gerektiği vurgulandı.
Etkinlik sırasında katılımcıların çocuk hakları ve sorumluluklarını eğitime entegrasyonu konusunda ortak fikirler geliştirdikleri belirtildi.
Bu çalışmaların ilerleyen süreçte hem bölgesel hem de ulusal düzeyde uygulanabilir projelere dönüştürülmesi hedefleniyor.