Yükseköğrenim Sorunları ve Eğitim Bütçesi Üzerine Eleştiriler

Yükseköğrenim sorunları ve eğitim bütçesi üzerine eleştirilerin derinlemesine incelendiği bu içerikte, mevcut durum, zorluklar ve çözüm önerileri ele alınarak, eğitim politikalarının geleceğine dair önemli bilgiler sunulmaktadır.

Yükseköğrenim Sorunları ve Eğitim Bütçesi Üzerine Eleştiriler

Yükseköğrenim Sorunları ve Çözüm Önerileri

Bağımsız Milletvekili Jale Refik Rogers, yükseköğrenimde yaşanan sorunlara dikkat çekerek, eğitimdeki planlama ve denetim eksikliklerinin giderilmesi gerektiğini vurguladı.

Rogers, kaliteli ve sürdürülebilir bir eğitim için üniversite sayısının fazla olduğuna değinerek, Yükseköğretim Strateji Planı’nın uygulanmadığını ve herhangi bir ilerleme kaydedilmediğini ifade etti.

Ayrıca, Yükseköğretim Denetleme Kurulu (YÖDAK)’ın güçlendirilmesi gerektiğini belirten Rogers, yükseköğretimin devlet politikası haline getirilmesi gerektiğine inandığını söyledi. “Sahte diploma skandalı” sonrası atılan adımlara da değinen Rogers, öğrencilerin öğrenci numaralarının değiştirilmemesi gerektiğini savundu.

Kalite ve rekabet gücünün artırılması adına bakanlığın ne tür adımlar attığını sorgulayan Rogers, bakanlıkta yükseköğretim müsteşarlık seviyesine çekilmesinin önemine dikkat çekti.

Eğitim kurumlarıyla ilgili sorunlara da değinen Rogers, mesleki ve teknik eğitime önem verilmesi gerektiğini vurguladı ve gençlerin ilgi duyduğu alanlarda yetişmesini sağlamak için neler yapılabileceğine dair önerilerde bulundu.

Sosyal Devlet ve Eğitim Üzerine Eleştiriler

Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP) Milletvekili Ürün Solyalı, hükümetin sosyal devlet ilkesinden uzaklaştığını ve kamu hizmetlerinin serbest piyasa tarafından yürütülmesini destekleyen bir yapıda olduğunu ifade etti.

Solyalı, eğitim bakanlığı bütçesinin geçen yıldan daha az bir pay aldığını belirterek, bu durumun sosyal devletin zorunluluğuna ters düştüğünü vurguladı.

Eğitim sisteminin ince bir planlama gerektirdiğini dile getiren Solyalı, “konteynır sınıflarının kalıcılaşması riski” ve laiklik tartışmalarının eğitimle ilgili düşünülmesi gereken konular olmadığını belirtti.

Fırsat eşitliği yaratılması gibi alanlarda eğitim paydaşlarının memnun olmadığını söyleyen Solyalı, okulların yaratıcılığı beslemediğini ve sınıfların kalabalık olduğunu savundu.

Okula kaydolacak öğrenci sayılarının belirlenememesi nedeniyle planlama yapılamadığını ifade eden Solyalı, dar gelirli çocuklara gıda katkısı sağlanması gerektiğini belirtti. Üniversitelerde öğrenci olarak okula devam etmeyenlerin takibinin yapılmadığına dikkat çeken Solyalı, üniversitelerin bu konuda daha aktif olmaları gerektiğini vurguladı.

BU HABER SENİN İÇİN  Fikri Ataoğlu duygusal bir mesajla torunu Mila'nın doğum gününü kutladı

Ayrıca, özel okul fiyatlarındaki %120’lik artışı da gündeme getirerek, bakanlığın bu konuda hangi adımları atmayı planladığını sordu.

Laik eğitimin önemine dikkat çeken Solyalı, ülkedeki cemaatleşmenin beslenmekte olduğunu belirtti.

Eğitim Bütçesi ve Yetersizlikler

CTP Milletvekili Şifa Çolakoğlu, Milli Eğitim Bakanlığına ayrılan bütçenin yetersiz olduğunu belirterek, çağdaş bir eğitim için gereken kaynakların yetersiz kaldığını ifade etti. Çolakoğlu, eğitime ayrılan bütçenin yalnızca %10’unun yatırım ve gelişime ayrıldığını, bunun da yetersiz olduğunu vurguladı.

Zorunlu eğitim harcamalarını karşılamanın mümkün olmadığını belirten Çolakoğlu, kamu okullarının çürümeye mahkûm edildiğini savundu. 23 okuldan sadece 4’ünün bakanlık tarafından yapıldığını ve yeni yapılan okulların bahçelerinin konteynır sınıflarla dolduğunu söyleyen Çolakoğlu, bu durumun nüfus politikası eksikliğinden kaynaklandığını belirtti.

Nüfus sayımının yapılmaması nedeniyle planlama yapılamadığını ifade eden Çolakoğlu, vatandaş olarak nüfus sayımının yapılması gerektiğini vurguladı. “Kamusal eğitimi sorun yumağı haline getirdiniz” diyen Çolakoğlu, ailelerin ekonomik birikimlerini harcayarak özel okulları tercih etmek zorunda kaldığını, özel okulların artan ücretleri ile ilgili bakanlığın herhangi bir adım atmadığını belirtti.

Deprem sonrası okulları güçlendirme projeleri için bütçede yetersiz kaynak ayrıldığını savunan Çolakoğlu, kurultay hesaplaşmaları nedeniyle okulların bir hafta geç açıldığını ifade etti.

Ayrıca, geçici öğretmen atamalarının adil olmadığını ve çalışma barışını tehdit ettiğini dile getirdi.

Akran zorbalığı konusunda herhangi bir adım atılıp atılmadığını ve burs rakamlarının yeterli olup olmadığını da sorguladı.

Eğitim Hakkında Vizyon ve Reform İhtiyacı

CTP Milletvekili Fide Kürşat, bakanlığın bütçesinin yetersiz olduğunu belirterek, çağdaş eğitim sistemlerindeki oranların gerisinde kalındığını ifade etti.

Hükümetin önceliklerinin sağlık ve eğitim olmadığına dikkat çeken Kürşat, eğitime ayrılan bütçenin %70’inin personel giderlerine ayrıldığını ve bu durumun yatırım yapmayı zorlaştırdığını savundu.

BU HABER SENİN İÇİN  Küçükçekmece İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden Doğu Akdeniz Üniversitesi'ne Ziyaret

Eğitimde çadırda ve konteynırlarda eğitim gibi sorunların yaşandığını belirten Kürşat, bütçenin eğitimdeki sorunlara çözüm üretmeye yönelik olmadığını ifade etti.

Eğitim politikalarının en geniş kitleler ve uzmanlarla oluşturulması gerektiğini belirten Kürşat, eğitimdeki eksikliklerin bir nesil tarafından ödeneceğini vurguladı.

Eğitimde reformun gerekliliğine dikkat çeken Kürşat, ihtiyaç analizi yapılması ve başarılı ülkelerin incelenmesi gerektiğini ifade etti.

Ayrıca, eğitim sisteminin öğrencilere eleştirel düşünme becerisi kazandırması, zihinsel esnekliği sağlaması ve iletişim becerilerini artırması gerektiğini vurguladı.

Bütçenin çok yetersiz olduğunu düşünen Kürşat, hedeflere ulaşmada bunun sorun yarattığını belirtti.

Bölgesel Eğitim Problemleri ve Çözüm Önerileri

CTP Milletvekili Biray Hamzaoğulları, eğitime önem verdiğini belirterek, İskele Karpaz bölgesine yönelik yaptığı önerilerin bazılarının hayata geçtiğini ifade etti.

Hamzaoğulları, bölgenin üç bölgeye ayrılması gerektiğini, aksi takdirde icraatların yürütülemeyeceğini vurguladı. İskele merkezde yaşanan durumları dile getiren Hamzaoğulları, 23 kişilik bir sınıfta farklı dillerde konuşan 14 çocuğun bulunduğunu ve Türkçe bilenlerin sayısının az olduğunu belirtti.

Bu durumun öğretmenlerin ders anlatımını zorlaştırdığını ifade eden Hamzaoğulları, bölgede işçi olarak çalışan çocukların durumunun göz önünde bulundurulması gerektiğini belirtti. İskele Vakıflar Koleji’nin yeterli hitap edemediğini dile getiren Hamzaoğulları, orta Karpaz’daki Mehmetçik Ortaokulu’nun liseye dönüştürülmesi gerektiğini kaydetti.

Eğitim adına atılması gereken adımların bakanlık tarafından gerçekleştirilmesini talep eden Hamzaoğulları, bölgedeki eğitim sorunlarına dair daha fazla çözüm önerisinin hayata geçirilmesi gerektiğini ifade etti.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ