2024 Tatil Sezonunda Çevrim İçi Harcamalarda Artış ve Yapay Zeka Etkisi
2024 tatil sezonunda çevrim içi harcamaların artışı ve yapay zekanın bu süreçteki etkileri ele alınıyor. Tüketici davranışları, dijital trendler ve AI’nin rolü hakkında bilgi edinin.
2024 Tatil Sezonunda Çevrim İçi Harcamalarda Önemli Artış
Adobe Analytics’in yayınladığı verilere göre, ABD’deki çevrim içi harcamalar 2024 tatil sezonunda neredeyse yüzde 9 oranında bir artış gösterdi.
Alışveriş yapanlar, televizyonlardan LEGO setlerine kadar geniş bir ürün yelpazesini satın almak için akıllı telefonlarını etkin bir şekilde kullandılar. 1 Kasım’dan 31 Aralık’a kadar olan dönemde gerçekleşen tatil harcamaları, Adobe’nin Eylül ayında tahmin ettiği 240,8 milyar dolara kıyasla yaklaşık yüzde 8,7 artarak 241,4 milyar dolara ulaştı. 2023 yılında ise aynı dönemde çevrimiçi harcamalar yalnızca yüzde 4,9 oranında bir artış göstermişti.
Yapay Zekanın Satışlardaki Rolü
2024 tatil sezonunun belirgin özelliklerinden biri, kısa bir tatil dönemi ve aşırı indirimlerin yanı sıra Walmart ve Target gibi büyük perakendecilerin reklamlara yaptıkları yatırımları artırmasıydı.
Ayrıca, erken indirimler ve hedefli promosyonlar sunarak, fiyat konusunda hassas müşterileri çekmek amacıyla yapay zeka teknolojisinin kullanılması da dikkat çekti.
Adobe’ye göre, bu yıl tatil sezonunda çevrimiçi alışveriş işlemlerinin %54,5’i akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştirildi.
Bu oran, 2023’te %51,1 seviyesindeydi.
Adobe Digital Insights baş analisti Vivek Pandya, “2024 tatil sezonu, e-ticaretin artık daha küçük ekranlarda işlem yapmayı ve daha verimli alışveriş yapmak için yapay zeka destekli hizmetlere güvenmeyi tercih eden bir tüketici kitlesi tarafından yeniden şekillendirildiğini gösteriyor” ifadelerini kullandı.
Müşteri Trafiğinde Çarpıcı Artış
En iyi 100 ABD internet perakendecisinin %85’inden elde edilen verilerle web siteleri genelindeki çevrimiçi işlemleri izleyen Adobe, yapay zeka destekli sohbet robotlarına olan güvenin artmasının, perakende sitelerine gelen müşteri trafiğinde %1.300’lük bir artışa yol açtığını bildirdi.
Salesforce verileri de, yapay zeka destekli sohbet robotlarının ve diğer alışveriş özelliklerinin, tüketicilerin 2024 tatil sezonunda ürün satın alma ve iade işlemlerine yardımcı olduğunu göstermektedir.
Esnek Ödeme Seçenekleri: Şimdi Al Sonra Öde
Adobe, uygun alışveriş ve ücretsiz teslimat seçeneklerinin yanı sıra, şimdi satın al-sonra öde (BNPL) hizmetleri gibi esnek ödeme yöntemlerinin de fiyat konusunda hassas müşterilerin dikkatini çektiğini vurguladı. 2024 tatil alışverişinde, BNPL kullanımı geçen sezona göre %9,6 artarak 18,2 milyar dolarlık çevrimiçi harcamaya denk geldi.