Google, web aramalarına değerli bir seçenek ekledi!

Google, arama sonuçlarında kişiselleştirmeyi devre dışı bırakmayı kolaylaştıran yeni bir özelliği test etmeye başladı. Artık kullanıcılar, arama sonuçlarının alt kısmında bulunan “Kişiselleştirme Olmadan Deneyin” temasına tıklayarak, ferdî …

Google, web aramalarına değerli bir seçenek ekledi!

Google, arama sonuçlarında kişiselleştirmeyi devre dışı bırakmayı kolaylaştıran yeni bir özelliği test etmeye başladı.

Artık kullanıcılar, arama sonuçlarının alt kısmında bulunan “Kişiselleştirme Olmadan Deneyin” irtibatına tıklayarak, ferdî geçmişlerinden etkilenmeyen daha “nötr” sonuçlara erişebilecek.

Pekala bu özellik ne işe yarıyor, neden kıymetli?

Detaylar haberimizde…

Google arama sonuçlarına, şahsileştirilmiş aramaları devre dışı bırakma seçeneği ekledi

Aslında Google arama sonuçlarına eklenen yeni özellik, bilhassa tarafsız bilgi arayışında olan kullanıcılar için hayli yararlı.

Yeni özellik, mevcut oturum boyunca geçerli olacak formda çalışıyor.

Yani, temasa tıklayarak şahsileştirilmiş sonuçları devre dışı bırakmak sadece o oturumda tesirli oluyor ve kalıcı bir değişiklik yapmıyor.

Google, web aramalarına değerli bir seçenek ekledi!

Daha evvel, emsal bir tecrübe elde etmek isteyen kullanıcılar, URL’nin sonuna “&pws=0” eklemek zorundaydı ya da Google Hesap ayarlarından kişiselleştirmeyi manuel olarak devre dışı bırakabiliyordu.

Neyse ki, tüm bu karmaşıklık ortadan kalktı.

Artık tek bir tıklama kâfi olacak.

Google, web aramalarına değerli bir seçenek ekledi!

Google Aramalar, 2025 yılında sonsuza dek değişiyor: Pekala, nasıl?

Google CEO’su Sundar Pichai, Google Aramalar’ın 2025’te şimdiye dek geçirdiği en büyük değişimi geçireceğini söyledi.

Bu ortada özelliği test edenler, yeni özelliğin taşınabilir aygıtlarda daha sık ortaya çıktığını belirtiyor.

Yani masaüstü kullanıcıları bu seçeneği her vakit göremeyebilir, zira özelliğin kullanımı aygıt çeşidine, arama tabirlerine ve hesap ayarlarına nazaran değişiklik gösterebiliyor.

Pekala özellik tam olarak nasıl çalışıyor?

Aslında, şahsileştirilmiş arama sonuçları, kullanıcıların geçmiş arama alışkanlıkları ve tercihleri temel alınarak düzenleniyor.

Lakin bu, bazen bilgiye daha geniş bir perspektiften ulaşmayı zorlaştırabiliyor.

Google’ın yeni özelliği ile artık sonuçlar daha şeffaf ve tarafsız bir halde elde edilebilecek.

Bu özellik hakkında siz ne düşünüyorsunuz?

Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz.

BU HABER SENİN İÇİN  Yapay zeka savaşları: Google Gemini 2.0 tanıtıldı

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ