Apple, Kendi Arama Motoruyla Google’a Rakip Olacak

Apple, Kendi Arama Motoruyla Google’a Rakip Olacak
reklam alani





Piyasadaki birçok arama motoru arasında Google en iyi seçenek olmaya devam ediyor ve aynı zamanda pazarı domine etmeye devam ediyor. Apple tarafından üretilenler de dahil olmak üzere milyarlarca cihazın varsayılan arama motoru Google olmaya devam ediyor. Ancak iPhone üreticisi, ürünlerinde üçüncü taraf teknolojilerini kullanma taraftarı değil. Bu sebeple, iPhone üreticisinin kendi arama motoru üzerinde çalıştığı bildirildi.


Bloomberg‘den Mark Gurman, Apple’ın “yıllardır arama teknolojisi üzerinde çalıştığını” bildirdi. Rapor, iPhone üreticisinin hala kat etmesi gereken uzun bir yol olduğunu, ancak dahili arama teknolojisinin en iyi duruma gelmesi durumunda iOS kullanıcılarının Google’a kıyasla daha entegre ve özel bir çözümden yararlanacağını öne sürdü.


Apple’dan Arama Motoru Geliyor


Apple, Kendi Arama Motoruyla Google'a Rakip Olacak

Raporda, teknoloji devinin halihazırda bazı uygulamalarında arama teknolojisinin daha küçük kullanım örneklerini test ettiği belirtildi. Apple’ın arama motoru çalışmaları, kullanıcıların cihazları genelinde arama yapmasına yardımcı olan Spotlight’ta açıkça gözler önüne serildi. Teknoloji devi, web arama sonuçlarını bu araca eklemeye başladı. Siri de web sonuçlarını sunmak için de bu teknolojiyi kullanmaya başladı.


Teknoloji devinin arama teknolojisine olan ilgisi, Bing arama motorunun satın alınması için Microsoft ile yaptığı söylentilerle de açıkça görülmüştü. Teknoloji şirketi satın alma işlemine devam etmese de, keşif görüşmeleri şirketin ilgisini doğruladı. Bu yeni arama motoru, iOS ürünlerinde gerçekten Google’ın yerini alırsa, Google’ın gelirinde önemli bir kayıp yaşanacak.


Sonuçta aralarında iPhone’ların, iPad’lerin ve MacBook’ların da bulunduğu milyarlarca iOS ürünü, Google’ın arama teknolojilerini kullanıyor. İlginç bir şekilde Bloomberg, iPhone üreticisinin Google’ın arama reklamı gelirinden pay aldığını söylüyor; bu komisyon son yıllarda yılda yaklaşık 8 milyar dolar kazandırdı.




BU HABER SENİN İÇİN  Türkiye’de Elektronik İmza Kullanımı
reklam alani
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ