Başkent Lefkoşa İmar Planı Değişikliği ve Trafik Sorunları

Başkent Lefkoşa’nın imar planı değişiklikleri ve trafik sorunları üzerine detaylı bir inceleme. Şehirdeki gelişmeler, altyapı projeleri ve ulaşım zorlukları hakkında bilgi edinin.

Başkent Lefkoşa İmar Planı Değişikliği ve Trafik Sorunları

Başkent Lefkoşa İmar Planı Değişiklik Önerisi

Uzun bir süredir devam eden çalışmalar, halkın katılımına açılan Başkent Lefkoşa İmar Planı değişiklik önerisi ile yeni bir aşamaya girdi.

Bu planla ilgili olarak Lefkoşa Türk Belediyesi, Gönyeli Alayköy Belediyesi ve Şehir Planlama Dairesi teknik ekipleri, çalışmalarını tamamlayarak önerileri Birleşik Kurula sundu. 19 Aralık tarihine kadar Birleşik Kurulun çalışmaları tamamlanacak ve belediye meclislerinde değişikliklerin onaylanmasıyla birlikte 20 Aralık’ta Başkent Lefkoşa İmar Planı değişikliğinin gerçekleştirilmesi öngörülüyor.

Konuyla ilgili tüm paydaşların katılımı ile gelinen aşama ve halkın beklentilerini içeren değişiklik önerisi raporu, belediye başkanları ve teknik ekiplerin bilgisine sunuldu.

Toplantıya LTB Başkanı Mehmet Harmancı, Gönyeli Alayköy Belediye Başkanı Hüseyin Amcaoğlu, Lefkoşa Kaymakamı Cemal Kuyucu, Şehir Planlama Dairesi Müdürü Türkmen Yiğitcan ve kurumların yetkili kişileri katıldı.

Ayrıca şehir plancıları ve ilgili sivil toplum örgütü temsilcileri de toplantıda yer aldı.

Belediye Başkanlarının Açıklamaları

Lefkoşa Kaymakamı Cemal Kuyucu ve Şehir Planlama Dairesi Müdürü Türkmen Yiğitcan, iş birliği içerisinde yürütülen yoğun çalışmalar için tüm paydaşlara teşekkür ettiler.

Hüseyin Amcaoğlu: “Biz belediye olarak kamusal talepleri ortaya koyduk.

Ulaşım, eğitim, sağlık ve spor alanları önerilerimizi sunduk.” Gönyeli Alayköy Belediye Başkanı Hüseyin Amcaoğlu, 12 yıl sonra değişiklik sürecini başlattıklarını ve uzun zamandır teknik ekiplerle çalıştıklarını belirtti.

Herkesi memnun etmenin mümkün olmadığını dile getiren Amcaoğlu, “Bireysel talepler de vardı ve mantıklı olanlara olumlu yaklaşıldı” dedi.

Olmazsa olmaz taleplerinin bulunduğunu ve bunların dikkate alınıp alınmadığını göreceklerini ifade eden Amcaoğlu, emek veren herkese teşekkür etti.

Mehmet Harmancı: “2012 yılında adaletsizliğe yol açan bir plan ortaya çıkmıştı.” LTB Başkanı Mehmet Harmancı, “Yorgun dünyamızda ve ağır savaşlar yaşamış ülkemizde ikiye bölünmüş Başkent’in imar planının 4. revizyonu için yeniden bir araya geldik” diyerek sözlerine başladı. İmar Planı çalışmalarının 1979 yılında başladığını ve 2001 yılında sürecin yasallaştığını ifade eden Harmancı, 2012 yılında kentin kimliğinin ciddi şekilde bozulduğunu vurguladı. “O tarihte 4 katlı binaların yanına 11 katlı binalar yapıldı, adaletsizliklerin hüküm sürdüğü değişiklikler ve rantın belli başlı kesime dağıtıldığı bir plan ortaya çıktı.” diyen Başkan Harmancı, bunun halen ciddi bir sorun olarak önlerinde durduğunu belirtti.

BU HABER SENİN İÇİN  Lefkoşa'da Trafik Denetim Sonuçları - 22 Kasım 2024

Nüfus ve Eğitim Problemleri

Başkan Harmancı, şehirleri planlayabilmek için nüfusun bilinmesi gerektiğinin altını çizerken, ülke olarak hala nüfus tartışmaları ve problemleri yaşadıklarını ifade etti. Şehirlerin kalabalıklaştığını ve Lefkoşa’dan Gönyeli’ye gitmenin, rutin bir zaman diliminde 5 dakika sürmesi gerekirken, neredeyse 1 saati aşan bir süreye çıktığını belirtti.

Son 3 haftada trafikte kaybolan zamanla birlikte bu durumun ciddi bir sorun haline geldiğini vurguladı.

Bunun en önemli nedenleri arasında nüfus ve eğitim plansızlığının bulunduğunu, Lefkoşa il sınırları içerisinde 10 üniversitenin bulunduğunu aktardı.

LTB sınırları içerisinde toplam öğrenci sayısının 64,498 olduğunu ve Gönyeli Alayköy Belediyesi ile Değirmenlik bölgesinde öğrenci sayısının ikişer binin üzerinde olduğunu da ekledi.

Trafik Sorunları ve Çözüm Önerileri

“Modern trafik uygulamalarına ihtiyacımız var ancak LTB olarak 10 yıldır T izni dahi alamıyoruz.” Başkan Harmancı, “Belli başlı bölgelerde kenti yoğunlaştırmamız ve nüfusun bir kısmını bu bölgelerde yükselterek almamız gerek” dedi.

Bu adımın modern trafik uygulamaları ile desteklenmesi gerektiğini, ancak belediye olarak 10 yıldır T izni dahi alamadıklarını, zamanında T izinlerinin satılmasından ötürü bugün halen başkent belediyesinin taşımacılık izni alamayan bir belediye durumuna getirildiğini söyledi.

“Aklın yolu hafif raylı sistemlere geçişi bütünlükçü bir şekilde ve el birliği ile sağlamaktır.” Başkan Harmancı, çözüm önerilerini sunduğu konuşmasına şöyle devam etti: “Akıl yolu hafif raylı sistemlere geçişi bütünlükçü bir şekilde ve el birliği ile sağlamalıyız.

Yıllık 300 milyon litre akaryakıt satılıyor.

Sadece araçlar için aylık 42 milyon litrelik tüketim var, bunun sadece 2 TL’sinin toplu taşımaya konulması ile 600 milyon TL’yi bulabilecek yıllık bütçenin oluşturulabilir.

Her üniversite öğrencisinin de toplu taşımaya katkı sağlaması ile 250 milyon sterline 25 kilometrelik tramvay sistemini kurabiliriz.”

“Merkezi iş alanları ve Surlariçi stratejik planının da bu planla birlikte yasallaşıyor olması bizi mutlu etti.” Şehirlerin iklim değişikliği krizi ile mücadelesinde planın önemli bir katkı sağladığını belirten Başkan Harmancı, planın aynı zamanda merhalelere uğraması sebebiyle dört dörtlük bir beklenti içinde olmadıklarını da söyledi. “Elbette şehirlerimiz için beklentilerimiz vardır ve hepsi de kamusal taleplerdir.

BU HABER SENİN İÇİN  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne Yapılan Çalışma Ziyareti

Bizi LTB olarak mutlu eden, uzun zamandır üzerinde çalıştığımız merkezi iş alanları ve Surlariçi stratejik planının da bu planla birlikte yasallaşıyor olmasıdır” diyerek sözlerini tamamladı.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ