Berlin Uluslararası Turizm Borsası’nda KKTC’nin Tanıtımı
Berlin Uluslararası Turizm Borsası’nda KKTC’nin eşsiz güzellikleri ve kültürel zenginlikleri tanıtılıyor. Turizm potansiyelini artırmak, yatırım fırsatlarını değerlendirmek ve KKTC’nin turizmdeki konumunu güçlendirmek için önemli bir fırsat.

Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, bu yılki Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) Fuarı’nda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin sağlık, kültür ve gastronomi alanlarındaki çeşitli yönlerini ön plana çıkardıklarını belirtti.
Bakan Ataoğlu, 186 ülkenin katıldığı bu prestijli fuarda, AA muhabirine yaptığı açıklamada, etkinliğin önemine vurgu yaparak, “KKTC olarak biz de her yıl bu fuarda yerimizi alıyoruz.
Bu yıl, biraz daha farklı bir konseptle katılım sağlıyoruz.
Gastronomi, kültür ve sağlık turizmi başta olmak üzere tüm sektörlerimizle buradayız.” dedi.
Turizme verdikleri önemi vurgulayan Ataoğlu, “KKTC, ada ülkesi olmasının avantajıyla bir turizm cenneti. Ülkemiz, yılın 12 ayı boyunca değerlendirilebilecek eşsiz güzellikleri, tarihi zenginlikleri ve doğal güzellikleri ile öne çıkıyor.
Deniz, kum ve güneş zaten mevcut.
Bunun yanı sıra, sunduğumuz diğer tüm unsurlarla bu yolculuğu yapıyoruz.” şeklinde konuştu.
Fikri Ataoğlu, KKTC’nin anlatılamayacak kadar güzel olduğunu belirterek, “KKTC, anlatılmaz, yaşanır.
Herkesin ülkemize gelip burada sunduğumuz lezzetlerin tadına varmasını ve ülkemize bir dokunuş yapmasını tavsiye ediyoruz.” ifadelerini kullandı.
Türkiye ile turizm iş birliği konusunda sürekli irtibat ve istişare içinde olduklarını kaydeden Ataoğlu, bu iş birliği sonucunda KKTC’nin Avrupa’daki ekranlarda daha fazla yer aldığını ifade etti.
Ayrıca, Türkiye’de Kovid-19 salgını nedeniyle ara verilen KKTC’nin tanıtımına yeniden başlandığını dile getirdi.
Almanya’dan Charter Seferler
KKTC’ye farklı ülkelerden gelen turist sayısına bakıldığında en fazla Almanya’dan geldiğini belirten Ataoğlu, “Almanya’dan düzenli charter seferler gerçekleştiriyoruz.
Uçaklara yönelik teşvik uygulamamız devam ediyor.
Bu teşvik sisteminin ardından turist sayımızın daha da artmasını bekliyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.
Fikri Ataoğlu, Almanya’daki televizyon kanallarında KKTC reklamlarının sıklıkla görüldüğüne dikkat çekerek, Alman turist sayısının daha da artmasını beklediklerini sözlerine ekledi.