Çağdaş ve Laik Eğitime Yönelik Tehditler

Çağdaş ve laik eğitimin karşılaştığı tehditleri derinlemesine inceleyen bu içerik, eğitim sistemindeki zorlukları, sosyal dinamikleri ve bireylerin özgür düşünce üzerindeki etkileri ele alıyor. Eğitimin geleceği için önemli bir bakış açısı sunuyor.

Çağdaş ve Laik Eğitime Yönelik Tehditler

Alas, bone ve bandana tartışmasının çok ötesinde bir meseleyi gündeme getirerek, mevcut hükümetin sistematik bir şekilde çağdaş ve laik eğitime aykırı uygulamaları eğitim sistemine dayatmaya çalıştığını vurguladı.

Alas’ın açıklaması şöyle:

Konu bone ve bandanadan çok daha fazladır! Mesele, özellikle ülkeyi yönettiğini iddia eden gayrimeşru hükümetin, çağdaş ve laik eğitimin aksine, çağdışı tartışmaları eğitim sistemine sistematik olarak entegre etmeye çalışmasıdır.

Laik ve çağdaş nesillerin yetiştirilmesinde en önemli mihenk taşı, kuşkusuz okuldur.

Eğitim Bakanı’nın ilkokul kitaplarında yapılan değişiklikler konusundaki tavrının geçmişte nasıl olduğunu hep birlikte gözlemlemiştik.

Aynı şekilde, Talim ve Terbiye Daire müdürünün o dönemde yaptığı açıklamada, konuyu yalnızca telif hakkına indirgemesi ve kitapların içeriğinde yapılan değişiklikler için konunun uzmanlarından ve yazarlarından izin almanın gerekmediğini belirtmesi de dikkat çekicidir.

Bu kitapların içeriğinde şu konulara değinilmişti:

  • Doğum oranının yüksekliğinden
  • Erkek egemen aile yapılarından
  • Aileye gelin giden kadınların çocuk yapmadan hak sahibi olamayacakları
  • Özellikle erkek çocuğu olduğunda ailenin önemli bir konum elde edeceği
  • Evliliklerin genellikle görücü usulü ile yapılması

Tüm bu yaşananları yan yana koyduğumuzda, konunun özgürlükle ilgili olmadığını, yapmaya çalıştıkları şeyin laik ve çağdaş nesillerin yetişmesini engellemek olduğunu açıkça görebiliyoruz!

BU HABER SENİN İÇİN  Erhürman, Çamlıbel Ve Tepebaşı’nda Bölge Halkıyla Buluştu
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ