ChatGPT’nin yeni özelliği Google’ın canını bir oldukça sıkacak!
OpenAI, ChatGPT‘nin web arama özelliğini güncelleyerek çevrim içi alışverişi kullanıcılar için daha kolay hale getirdiğini duyurdu. Pazartesi günü açıklanan güncellemeyle birlikte yapay zeka, şahsileştirilmiş eser teklifleri sunabiliyor. Ayrıyeten …

OpenAI, ChatGPT‘nin web arama özelliğini güncelleyerek çevrim içi alışverişi kullanıcılar için daha kolay hale getirdiğini duyurdu.
Pazartesi günü açıklanan güncellemeyle birlikte yapay zeka, şahsileştirilmiş eser teklifleri sunabiliyor.
Ayrıyeten, görseller, kullanıcı yorumları ve direkt satın alma kontaklarına erişilebilecek.
Kullanıcılar artık doğal lisanda ayrıntılı alışveriş soruları sorarak spesifik eser teklifleri alabilecek.
ChatGPT, çevrim içi alışverişte Google ile rekabet edecek
Bu özellik, ChatGPT’nin varsayılan GPT-4o modeliyle entegre olarak geliyor.
Ayrıyeten, fiyatsız, Plus ve Pro kullanıcılarının bu özellikten faydalanabileceği söyleniyor.
Hatta, giriş yapmadan bile kullanılabiliyor.
Kullanıcılar bir eser aradığında yapay zeka aracı moda, hoşluk, mesken eserleri ve elektronik üzere kategorilerde birçok seçenek gösterecek.
Shopping
We’re experimenting with making shopping simpler and faster to find, compare, and buy products in ChatGPT.
✅ Improved product results
✅ Visual product details, pricing, and reviews
✅ Direct links to buyProduct results are chosen independently and are not ads.… pic.twitter.com/PkZwsTxJUj
— OpenAI (@OpenAI) April 28, 2025
OpenAI, alışveriş sonuçlarının eser açıklamaları, fiyatlar ve incelemeler dahil olmak üzere üçüncü taraf kaynaklardan gelen yapılandırılmış meta datalara dayandığını söyledi. Şirket, yeni özellikte rastgele bir reklam olmayacağını ve satın alımlardan komite yahut paydaşlık geliri elde etmeyeceğini vurguladı.
Geçen yıl web arama aracını piyasaya sürdüğünden bu yana ChatGPT sadece geçen hafta içinde 1 milyardan fazla arama gerçekleştirdi.
OpenAI yapılan son güncellemenin Google ile rekabet etmek gayesiyle daha sade, kullanıcı odaklı ve reklamsız bir arama tecrübesi sunma planının bir kesimi olduğunu söyledi.
Peki siz bu husus hakkında ne düşünüyorsunuz? Çevrim içi alışverişte hangi platforma güvenirsiniz?
Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın!