FIFA ve Electronic Arts’ın kendi yollarına gitmeye karar vermesinin ardından yeniden markalanan FIFA serisi, bu sene ilk kez EA Sports FC adı altında piyasaya sürüldü.
Selefine kıyasla yaşadığı teknik sıçrama ve yeniliklerden öteye sadece bu yönüyle bile özel bir yere sahip olan futbol oyunu, Ultimate Sürüm’ü kapsayan bir haftalık erken erişimin ardından 29 Eylül’de tüm dünyada yayımlandı.
EA Sports FC 24, Birleşik Krallık’ta Hogwarts Legacy’yi geçerek 2023’ün en büyük ikinci kutulu oyun lansmanını gerçekleştirdi.
Zirvede yer alan yapım ise The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Steam‘e baktığımızda da şu anda global listede en çok satan ikinci oyun olduğunu görüyoruz.
Buna karşın fiziksel satışların geçtiğimiz yıl çıkan FIFA 23‘e kıyasla yüzde 30 gerilediği bildirildi.
FC 24 Kutulu Satışlarda FIFA 23’ün Gerisinde Kaldı
GamesIndutry.biz‘in haberine göre kutulu satışlar genel olarak düşerken, pazar devleri FIFA ve Call of Duty, fiziksel satışlarda aslan payını almayı başardılar.
Marka değişikliğinin satışlar üzerinde kısa vadeli bir etki yaratması bekleniyordu.
Dijital satışlardaki artışın bu farkı azaltması mümkün zira yalnızca Steam verileri bile FC 24‘e olan ilginin epey fazla olduğunu gösteriyor.
Öte yandan oyunun çoğu versiyonu FIFA 23‘ün lansmanı ile karşılaştırıldığında daha az satsa da, Switch tarafında biraz artış söz konusu.
Tablonun geri kalanına baktığımızda geçtiğimiz haftanın 1 numarası olan Mortal Kombat 1, haftalık satışlarda yüzde 83’lük bir düşüşle 2. sıraya geriledi.
Hogwarts Legacy, Mario Kart 8 Deluxe ve Grand Theft Auto 5 ise ilk beşi tamamlayan oyunlar oldu.
FC 24 incelememizde oyuna 10 üzerinden 8 puan verdik.
Kariyer başta olmak üzere diğer modlarda çok fazla değişiklik olmasa da, görsellik ve oynanış açısından oldukça tatminkar bir deneyim yaşadığımızı söyleyebiliriz.