Estee Lauder’dan Yeni Stratejik Vizyon ve Finansal Sonuçlar
Estee Lauder, yeni stratejik vizyonu ve finansal sonuçlarıyla dikkat çekiyor. Şirketin büyüme hedefleri, piyasa dinamikleri ve inovasyon odaklı yaklaşımları hakkında detaylı bilgiye ulaşın.

Estee Lauder’dan Finansal Sonuçlar ve Yeni Stratejik Vizyon
Estee Lauder, 2025 mali yılının ikinci çeyreği olarak kabul edilen 31 Aralık 2024’te sona eren üç aylık döneme ait finansal sonuçlarını kamuoyuna duyurdu. Şirket, sürdürülebilir satış büyümesini yeniden sağlamak ve daha güçlü bir karlılık elde etmek amacıyla “Beauty Reimagined” adını verdiği yeni stratejik vizyonunu başlattığını açıkladı.
Açıklamada, bu strateji çerçevesinde yapılacak ana çalışmalar şunlar olacak:
- Tüketicileri işin merkezine koymak,
- Yenilikçi ürün ve hizmetler geliştirmek,
- Yatırımları artırmak,
- Verimliliği artırarak sürdürülebilir büyümeyi desteklemek.
Şirketin, yeniden yapılandırma programı dahilinde kar iyileştirme ve büyüme planını genişlettiği vurgulandı.
Bu plan çerçevesindeki eylemlerin 2027 mali yılına kadar tamamlanması bekleniyor.
Ayrıca, yeniden yapılandırma kapsamında şirketin pozisyonlarında 5 bin 800 ila 7 bin arasında bir azalma öngörüldüğü belirtildi; bu sürecin 2026 mali yılının sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor.
Açıklamada, Estee Lauder’ın Asya seyahat perakende işinde karşılaştığı zorluklara dikkat çekildi. Özellikle, Çin ve Güney Kore’deki düşük tüketici güveni ile gelişen küresel jeopolitik belirsizliklerin etkileri üzerinde duruldu.
Bu bağlamda, yakın vadede piyasalarda oynaklığın devam etmesi bekleniyor.
Son olarak, şirketin 2025 mali yılının üçüncü çeyreğinde satışlarında %10 ila %12 arasında bir azalış öngördüğü bildirildi.