Kıbrıs’ta Deneysel Bilim Tarihi Atölyesi Başarıyla Tamamlandı
Kıbrıs’ta düzenlenen Deneysel Bilim Tarihi Atölyesi, katılımcıların yoğun ilgisiyle başarıyla tamamlandı. Bilim tarihi üzerine derinlemesine bilgi ve pratik deneyim sunan atölye, bilim meraklıları için unutulmaz anlar yaşattı.
Kıbrıs’ta Deneysel Bilim Tarihi Atölyesi Sona Erdi
Kıbrıs Bilim ve Zeka Vakfı tarafından düzenlenen ve Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (YTB) tarafından desteklenen “Deneysel Bilim Tarihi Atölyesi”, 12-14 Eylül 2024 tarihlerinde Lefkoşa’da gerçekleştirilen etkinliklerle sona erdi.
Bilim Lefkoşa eğitim kampüsünde yapılan kapanış programında, projeye katılan lise öğrencilerine sertifikaları takdim edilirken, atölye süresince düzenlenen yarışmalarda başarılı olan öğrencilere de ödüller verildi.
Bu proje, bilim tarihine yön veren büyük düşünürlerin katkılarını STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitimi ile birleştirerek gençlere özgün ve yaratıcı bir öğrenme ortamı sunmayı amaçladı.
Bilim Tarihinden İlham Alan Gençler Sertifikalarını Aldı
Kapanış programında; Gençlik ve Spor Bakanlığı KKTC Ülke Koordinatörü Mithat Tekçam, Kıbrıs Bilim ve Zeka Vakfı Mütevelli Heyet Başkanı Mert Balın ve Proje Koordinatörü Ersin Ertürk önemli konuşmalar yaptılar.
Gençlik ve Spor Bakanlığı KKTC Ülke Koordinatörü Mithat Tekçam, projenin özgün yapısını vurgulayarak Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı’na, Kıbrıs Bilim ve Zeka Vakfı Yönetimine ve projeye katılan öğrencilere teşekkürlerini sundu.
Tekçam, bilimin tarihsel gelişimini STEM eğitimi ile birleştirmenin gençler için büyük bir fırsat sunduğunu ve bu projeyle gelecekte bilime katkı sağlayacak yeni bir neslin yetiştirileceğini ifade etti.
Ayrıca, gençlerin bu projeyle kazandıkları yetkinliklerin akademik ve profesyonel hayatlarına önemli katkılarda bulunacağını belirtti.
Kıbrıs Bilim ve Zeka Vakfı Mütevelli Heyet Başkanı Mert Balın, projenin amacının gençleri bilim tarihi konusunda bilinçlendirerek, geçmişten ilham alıp gelecekteki bilimsel çalışmalara katkıda bulunacak bir vizyon kazandırmak olduğunu söyledi.
Balın, öğrencilerin, bilim tarihine damga vurmuş büyük isimlerin çalışmalarını öğrenerek, bu köklü bilgi birikimini kendi projelerine yansıtabileceklerini belirtti.
Ayrıca, bu atölyenin öğrencilerin bilimsel merakını artırdığına ve onlara disiplinlerarası düşünme becerisi kazandırdığına dikkat çekti.
Proje Koordinatörü Ersin Ertürk, projeye katılan öğrencilerin gösterdiği ilgiden ve öğrenme hevesinden son derece memnun olduğunu ifade etti.
Ertürk, atölyenin teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı projelerle öğrencilerin STEM alanındaki becerilerini geliştirdiğini, böylece bilimsel düşünce ve yaratıcı problem çözme yeteneklerini pekiştirdiğini belirtti.
Ayrıca, projede görev alan eğitim kadrosunun uzman eğitmenlerden ve akademisyenlerden oluştuğunu, bu sayede öğrencilerin hem nitelikli eğitim aldığını hem de bilimsel çalışmaların nasıl yapılacağını doğrudan deneyimleme fırsatı bulduklarını vurguladı.
Bilim ve STEM Eğitiminin Birleştiği Yenilikçi Bir Model
Deneysel Bilim Tarihi Atölyesi, gençlere bilim tarihinin temel taşlarını öğretmenin yanı sıra, geçmişteki büyük bilim insanlarının çalışmalarından ilham almaya teşvik etti.
Proje kapsamında, Cezeri, İbnü’l Heysem, El-Kindi ve Zehravi gibi bilim tarihine yön veren isimlerin keşifleri ele alındı ve bu keşifler modern STEM eğitimiyle harmanlanarak öğrencilere sunuldu.
Ayrıca, proje yalnızca bilim tarihi hakkında teorik bilgi vermekle kalmayıp, öğrencilerin bu bilgileri uygulamalı atölye çalışmalarıyla pekiştirmelerini sağladı.
Bu süreçte öğrenciler, mühendislik, optik, matematik ve tıp gibi alanlarda yenilikçi düşünme becerilerini geliştirerek, günümüz teknolojileriyle bağlantılı projeler için önemli kazanımlar elde ettiler.
Proje Gelecekte Yeni İçeriklerle Gençlerle Buluşmaya Devam Edecek
Deneysel Bilim Tarihi Atölyesi’nin bu yıl Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde üçüncü kez gerçekleştirilmesi, projeyi geleneksel bir hale getirmiştir.
Bilim tarihi ve STEM eğitimini birleştiren bu özgün program, her yıl daha kapsamlı içeriklerle zenginleştirilerek gençlerle buluşmaya devam edecektir.
Kıbrıs Bilim ve Zeka Vakfı, bu eğitim modelini gençlerin bilime olan ilgisini artırmak amacıyla gelecekte de sürdüreceğini ve yeni nesil bilim insanlarının yetişmesine katkıda bulunacağını belirtti.
Atölyenin gelecekte de hem Kıbrıs’ta hem de diğer bölgelerde daha fazla öğrenciye ulaşması ve yeni, yenilikçi içerikler eklenmesi hedeflenmektedir.
Bu sayede öğrencilerin bilime olan ilgisinin artırılması amaçlanmaktadır.