Oto Galericilerinin Sorunları ve Çözüm Talepleri
Oto galericilerinin karşılaştığı sorunlar ve çözüm talepleri hakkında detaylı bilgiler. Sektördeki gelişmeleri ve çözüm önerilerini keşfedin.

Haber: Pelin Yükselay Oto Galericiler, Sorunlarına Çözüm Bekliyor…
Gündem Kıbrıs Gazetesi’ne konuşan oto galeri sahipleri, araç satışlarının son bir yılda ciddi anlamda azaldığını vurgulayarak, hem hükümete hem de bankalara çeşitli çağrılarda bulundu. Bu sektörün temel sorunları arasında yüksek faiz oranları, uygulanan harçlar ve aşırı artan galeri sayısı yer alıyor.
Bankalara ve Hükümete Yönelik Talepler:
- Bankalardan araç kredilerinde faiz oranlarının makul seviyelere düşürülmesi talebi
- Devletin seyrüsefer ve muayene ücretlerinde düzenleme yaparak, galeri sahiplerinin üzerindeki maliyetleri azaltması
- Galeri sayısına sınırlama getirilerek, aşırı çoğalmanın önüne geçilmesi
Galeri Sahiplerinin Detaylı Açıklamaları
Bülent Deveci
Yaklaşık 25 yıldır oto galericiliği yapan Deveci, sektörün son bir yıldır yaşadığı zorluklara dikkat çekiyor. Artan rekabet ve mevzuat sorunları nedeniyle müşteri sayısında ciddi düşüşler yaşadıklarını belirtiyor. Ayrıca, yeni açılan galerilerin çoğalmasıyla birlikte yeşil alanların yok olmasına ve kaçak galerilerin artmasına dikkat çekiyor.
Deveci, “Her köşe başında yeni galeri açılıyor, bu da sektörün kalitesini ve güvenilirliğini zedeliyor. Bu nedenle, sektörün düzenlenmesi ve sınırlamalar getirilmesi şart hale geldi. Ayrıca, bankaların yüksek faiz oranları ve seyrüsefer ücretleri sektörümüzü olumsuz etkiliyor. Bu maliyetleri düşürmek ve sektörün sürdürülebilirliğini sağlamak için acil adımlar atılmalı” diyerek görüşlerini dile getiriyor.
Turgut Sonap
20 yılı aşkın süredir sektörde olan Sonap, sektörün büyük bir sıkıntısı olan mevzuat eksikliklerine vurgu yapıyor. Meclis’te onay bekleyen tüzüklerin geçmesiyle, sektörün disiplin altına alınacağını ve düzenli hale geleceğini düşünüyor. Ayrıca, eski ve hurda araçların trafikten çıkarılması ve bununla ilgili yasal düzenlemelerin önemini belirtiyor.
Sonap, “Devletin, sektörün büyümesini ve düzenli hale gelmesini sağlayacak adımlar atması gerekiyor. Ayrıca, yüksek vergiler ve döviz kuru dalgalanmaları, faaliyetlerimizi olumsuz etkiliyor. İş yaparken korkar hale geldik” ifadelerini kullanıyor.
Orhan Yazanel
Son 5 yılda kurulan ve faaliyet gösteren Yazanel, özellikle ikinci el araç satışına odaklanmış. KKTC’de öğrenciyken başladıkları bu işi, ticaret hayatlarının önemli bir parçası haline getirmişlerdir. Son dönemlerde satışların ciddi anlamda düştüğünü ve bu durumun döviz kurlarındaki dalgalanma, faiz oranlarındaki artış ve yüksek vergi yüküyle doğrudan ilişkili olduğunu söylüyorlar.
Yazanel, “Elden takas ve alım satım yapanların sayısı artıyor. Bu da yasal olmayan işlemlerin önünü açıyor ve bizim işlerimizi zorlaştırıyor. Ayrıca, seyrüsefer ve muayene ücretleri oldukça yüksek, bu da maliyetlerimizi artırıyor” diyerek yaşadıkları sorunları dile getiriyor.
Yılmaz Rençber
İkinci el araç satışlarında oldukça iyi sonuçlar aldıklarını belirten Rençber, her segmentte araç sattıklarını ve özellikle 10-15 bin sterlinlik araçların en çok tercih edilenler olduğunu söylüyor. Bu fiyat aralığındaki araçların, insanların kredi kullanarak alım güçlerini kolayca karşılayabildiği için popüler olduğunu ekliyor.
Rençber, “Devletin ve sektörün en büyük sorunu, kaçak ve ruhsatsız faaliyet gösteren kişiler. Ayrıca, işlemler sırasında yaşanan bürokrasi ve zaman kaybı da büyük sorun. Bu nedenle, sektörün gelişimi için bürokratik engellerin azaltılması şart” ifadelerini kullanıyor.
Genel olarak, sektör temsilcileri, yüksek maliyetler, mevzuat eksiklikleri ve aşırı rekabet nedeniyle zor günler geçiriyor. Çözüm önerileri arasında, mevzuatın hızla çıkarılması, faiz oranlarının düşürülmesi ve sektöre yönelik sınırlamaların getirilmesi bulunuyor.