Sözleşmenin Tek Taraflı Feshi ve Sürecin Yönetimi Hakkında Açıklama
Sözleşmenin tek taraflı feshi, hukuki süreçlerin yönetimi açısından önemli bir konudur. Bu yazıda, fesih sürecinin nasıl yürütüleceği, tarafların hakları ve yükümlülükleri hakkında detaylı açıklamalar bulabilirsiniz.

Önemli Açıklama: Sözleşmenin Tek Taraflı Feshi ve Sürecin Yönetimi
Açıklamada, sözleşmenin tek taraflı feshedilmesi sonucu gelişen olaylar nedeniyle içinde bulunulan zorlu süreçten büyük bir üzüntü duyulduğu ifade edilmiştir. Şirket, bu süreçte çalışanları, iş ortakları ve müşterileri için taşıdığı sorumluluğun bilincinde olduğunu belirtmiş ve şu ifadelere yer vermiştir:
“Bu süreçte çalışanlarımız, iş ortaklarımız ve müşterilerimiz için taşıdığımız sorumluluğun bilincindeyiz.
Sürecin tüm paydaşlarımız açısından en sağlıklı ve mümkün olan en az zararla ilerlemesini sağlamak adına yoğun bir çaba içindeyiz.
Bu süreci şeffaflıkla yönetmeye kararlıyız.”
2020 yılında 138 KFC restoranı ile başlanan yolculuk, 2022 yılında dahil edilen 58 Pizza Hut restoranı ile devam ederek, 4 yıldan kısa bir sürede 35 şehirde, tamamen İş Gıda’ya ait 537 restorana ulaşmıştır.
Bu süreçte yalnızca restoran sayısını artırmakla kalmayıp, tedarik zincirinden inşaata ve kurye operasyonlarına kadar geniş bir ekosistem oluşturmuş ve binlerce kişiye istihdam sağlamıştır.
Bu hızlı büyümenin getirdiği yatırım maliyetlerinin sürekli öz kaynaklarla karşılandığı, elde edilen kazançların Yum!
Brands’in yönlendirmesi doğrultusunda yeni KFC ve Pizza Hut restoran açılışlarına yatırıldığı belirtilmiştir.
Açıklamada şu ifadelere yer verilmiştir:
“Bunun sonucunda, 2024’ün son çeyreğinde finansal anlamda zorlanmaya başladık ve çok yüksek faizli kredilere başvurmak zorunda kaldık.
Bu esnada hem markalarımızın hem de paydaşlarımızın zarar görmemesi adına Yum!
Brands ile görüşmelere başladık.
Bu görüşmelerde tüm operasyonların kendilerine devredilmesi de seçenekler arasındaydı.
Süreç olumlu bir şekilde ilerlerken, 8 Ocak 2025 tarihinde sözleşmemizi aniden tek taraflı olarak feshederek 4 yıllık işbirliğimizi bir anda sonlandırma kararı aldılar.
Bunun sonucunda biz de Türkiye genelindeki tüm KFC ve Pizza Hut restoranlarımızın operasyonlarını durdurmak zorunda kaldık.”
Bu gelişmenin, çalışanlar, iş ortakları ve müşteriler açısından önemli sonuçlar doğurduğu vurgulanmış ve sürecin etkilerini en aza indirmek, başta çalışanlar olmak üzere tüm paydaşların haklarını korumak adına gerekli adımların atıldığı bildirilmiştir.
Çalışanların Haklarının Korunması
Şirket, çalışanlara ilişkin yol haritasını da paylaşmıştır. Çalışanların ve ailelerinin bu süreçten nasıl etkilendiğinin farkında olunduğu ve bunun üzüntüsünün derinden hissedildiği belirtilerek, “Önceliğimiz, çalışanlarımızın kazanılmış haklarını korumak ve sürecin onlar için en az mağduriyetle tamamlanmasını sağlamaktır.
Bu doğrultuda, gerekli adımları atarak süreci dikkatlice yönetiyoruz. Çalışanlarımızın haklarını güvence altına almak adına maaş ve özlük haklarıyla ilgili süreçleri yetkili kurumlarla koordinasyon içinde yürütüyoruz.” ifadeleri kullanılmıştır.
Ayrıca, bugüne kadar düzenli yapılan maaş ödemeleri neticesinde çalışanların 2025 yılı öncesine dönük maaş alacağının bulunmadığı vurgulanmıştır.
Ancak, Yum!
Brands’in sözleşmeyi 8 Ocak’ta tek taraflı feshetmesi sonrasında yaşanan zorluklar nedeniyle, şirket tarihindeki ilk örnek olarak ocak ayına ait maaşların, her zamanki ödeme gününde ödenemediği belirtilmiştir.
Hukuken, konkordato sürecinde çalışanlar, alamadıkları maaşlarını konkordatonun kesin mühletinde İŞKUR üzerinden alabilirken, bu sürecin uzun sürmesi ihtimaline karşılık şirket, çalışanların mağdur olmaması adına şubat ayı içerisinde ödemeleri planlamaktadır.
“Sözleşmemizin Yum!
Brands tarafından feshedilmesine bağlı olarak faaliyetlerimizin durması nedeniyle zorunlu ve feshin son çare olması ilkesine uygun şekilde, İş Kanunu’nun 18. maddesi kapsamında işten çıkış işlemlerine başlanacaktır. İşten çıkış işlemleri kapsamında çalışanlarımızın varsa kıdem tazminatı, ihbar tazminatı ve izin alacakları yasal olarak saklıdır.”
İş Ortakları ve Tedarikçilerle İlgili Adımlar
Şirket, iş ortakları ve tedarikçiler için belirlenen yol haritasına da değinmiştir. İş ortakları ve tedarikçilerin bu süreçten en az düzeyde etkilenmesi için gerekli adımların atıldığı ifade edilmiştir.
Açıklamada şu ifadelere yer verilmiştir:
“Otuz altı yıldır Türkiye’de müşterilerine hizmet veren KFC ve Pizza Hut markaları, bu süre boyunca büyük bir ilgiyle karşılanmış ve geniş bir müşteri kitlesine ulaşmıştır. İş Gıda olarak biz de bu yolculuğun son 4 yıllık döneminde restoran sayısını artırarak bu markaların tüm Türkiye’ye yayılmasına katkıda bulunduk.
Tüm KFC ve Pizza Hut restoranlarımızın global operasyonel standartlara uygunluğu, Yum!
Brands onaylı bağımsız denetim kuruluşları tarafından düzenli olarak denetlendi ve operasyonumuz bu kalite standartlarını karşıladığı için faaliyetlerine aralıksız olarak fesih kararına kadar devam edebildi.”
Müşterilerin güveni ve memnuniyetinin her zaman öncelik olduğu ifade edilerek, “Ancak üzülerek ifade etmek isteriz ki Yum!
Brands ile olan işbirliğimizin tek taraflı sona ermesi nedeniyle tüm restoranlarımızı kapatarak müşterilerimize hizmet vermeyi durdurmak zorunda kaldık.
Müşterilerimizin bu süreçten nasıl etkilendiğinin farkındayız ve bunun üzüntüsünü derinden hissediyoruz.” denilmiştir.
Ayrıca, sürecin şeffaf bir şekilde yönetileceği ve düzenli olarak kamuoyuna bilgilendirmeler yapılacağı belirtilmiştir.
“Süreç boyunca sorusu olanlar veya görüş belirtmek isteyenler ‘bilgi@isgida.com.tr’ mail adresi üzerinden bizimle iletişime geçebilirler.
Ayrıca, web sitemizde oluşturduğumuz bilgi havuzunda, süreçle ilgili sıkça sorulan soruların yanıtlarını ve en güncel gelişmeleri bulabilirsiniz.”