Takata Krizine Karşı Alınacak Bağımsız Güvenlik Tedbirleri ve Arac Güvenliği İzleme Kurulu
Takata krizine karşı bağımsız güvenlik tedbirleri ve araç güvenliği izleme kurulunun etkili önerileriyle aracınız güvence altında.
Gündemdeki araç ithalatı tartışmaları sırasında, mevcut süreçteki zafiyetler ve özellikle eski üretimli araçların ithalatında karşılaşılan denetimsizlikler gündeme geliyor. Yetkililerin, Takata hava yastıklarıyla ilişkilendirilen riskli araçların ülkeye girişine dair devam eden endişeleri dile getirdiği ifade ediliyor.
Yapılan açıklamalarda, bu sorunların tekrarlanmaması için bağımsız bir denetim ve yönetişim mekanizmasının kurulması gerektiğine vurgu yapıldı. MMO önderliğinde oluşturulması planlanan yeni yapı ile güvenlik açısından kritik adımların atılması amaçlanıyor.
Güvenlik ve düzenleyici çalışmaların odak noktası olarak şu başlıklar öne sürülüyor: bağımsız Güvenlik Kurulu’nun oluşturulması, tüm araç sahiplerinin merkezi VIN/Şasi numarası sorgulama sistemine erişiminin sağlanması veya buna ilişkin soruşturma imkanı sunulması; zorunlu geri çağırma mevzuatının hazırlanması ve trafikten men kararlarının net hukuki zemine oturtulması.
Ayrıca kamuoyunun bilgilendirilmesi için riskli araç ve parçaların açıkça listelenmesi, AB RAPEX gibi uluslararası uyarı sistemlerinin ithalat ve ruhsatlandırma süreçlerine entegre edilmesi ve yetkili servislerin geri çağırma süreçlerini MMO mühendislerinin denetlemesi öneriliyor. Muayene istasyonlarında da geri çağırma kontrolünün uygulanması ve uygulanmamış araçların muayeneden geçmemesi kararlarının teyit edilmesi vurgulanıyor.
Güvence mekanizmaları arasında ise araç ithalatı ve satış zincirinde sorumluluğun yasal olarak netleşmesi için yargı ve tazmin mekanizmasının kurulması öne çıkıyor. Kamuya açık riskli araç ve parçalar listesi ile bilgilendirme kampanyalarının SMS/e-posta yoluyla araç sahiplerine ulaştırılması da önerilen adımlar arasında yer alıyor.
Makina Mühendisleri Odası’nın önderliğinde hayata geçirilecek Araç Güvenliği ve Geri Çağırma İzleme Kurulu’nun, ülkenin trafik güvenliği açısından kritik olduğu belirtiliyor. Bu sayede Takata benzeri krizlerin tekrarlanmaması ve kamu sağlığının mühendislik denetimi altında korunması amaçlanıyor.