Ticaret Bakanlığı’ndan e-ticaret düzenlemesi

Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı ve Elektronik Ticaret Hizmet Sağlayıcılar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeni düzenleme …

Ticaret Bakanlığı’ndan e-ticaret düzenlemesi

Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı ve Elektronik Ticaret Hizmet Sağlayıcılar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Yeni düzenleme, e-ticaret platformları ve satıcılar ortasındaki ilgilere dair değerli değişiklikler içeriyor.

E-ticaret yönetmeliğinde kıymetli değişiklikler yürürlüğe girdi

Elektronik ticaret aracı hizmet sağlayıcıları, e-ticaret hizmet sağlayıcının sunduğu bilgileri sırf eser listelediği takvim yıllarında doğrulamakla yükümlü olacak.

Daha evvel zarurî olan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) doğrulaması kaldırıldı ve doğrulama süreci yıl içine yayıldı.

Aracılık mukavelesinde belirtilmeksizin yahut satıcının evvelden onayı alınmaksızın, tüketicinin cayma hakkı müddetinin yasal mühletin üzerine çıkarılmasına müsaade verilmeyecek.

Elektronik ticaret aracı hizmet sağlayıcıları, satıcılara yönelik cezai koşulları lakin ilgili doküman ve kayıtlarla tespit edilen durumlarda uygulayabilecek.

Ayrıyeten, dahili bağlantı sistemi üzerinden satıcıdan açıklama talep edilmeden cezai kaide uygulanamayacak.

Satıcıların farklı elektronik ticaret pazar yerlerinde faaliyet göstermelerini kolaylaştırmak hedefiyle, satış datalarını aracılık mukavelesi mühletince ve kontratın sona ermesinden itibaren bir yıl içinde bedelsiz olarak taşıma ve bu bilgilere erişim hakkı getirildi.

Yeni düzenlemeyle reklam bütçelerinin yüzde 25’ine kadar olan sponsorluk harcamalarına yönelik istisna yüzde 50’ye çıkarıldı.

Elektronik ticaret hizmet sağlayıcıları, aracılık hizmeti sundukları platformlara yahut üçüncü taraflara, kendi lehlerine sonuç doğuracak formda reklam yaptırmaları durumunda, reklam harcamalarını maliyetine katlandıkları meblağı da içerecek halde Bakanlığa bildirmek zorunda olacak.

Bildirilmeyen harcamalar, Bakanlığı yanıltmaya yönelik işlemler olarak pahalandırılacak.

“Yenilenmiş Eserlerin Satışı Hakkında Yönetmelik” kapsamında, sırf kullanılmış mal alımı ve yenilenmiş eser satışıyla hudutlu olmak üzere, elektronik ticaret aracı hizmet sağlayıcılarının reklam ve indirim bütçelerinin yüzde 5’ine kadar olan harcamaları ilgili bütçelerden muaf tutulacak.

Büyük ölçekli elektronik ticaret platformlarının piyasadaki rakiplerini dışlayıcı ve rekabeti bozucu formda indirim yapmasının önüne geçmek için indirim bütçelerine sınırlamalar getirildi.

BU HABER SENİN İÇİN  AB Komisyonu'ndan ABD'nin Tarife Uygulamalarına Tepki

Toplumun dezavantajlı bölümlerinin ekonomik ve toplumsal hayata iştirakini desteklemek için, Bakanlığın evvelden onay verdiği alıcı ve e-ticaret hizmet sağlayıcılarına yönelik yarar ve indirimler, elektronik ticaret aracı hizmet sağlayıcılarının indirim bütçesi kapsamında değerlendirilmeyecek.

Elektronik ticaret aracı hizmet sağlayıcıları, yurt dışına satış gerçekleştirdiği süreçlere dair tüm bilgi ve dokümanları yetkililerden ve ilgili kurumlardan temin etmek, kontrol süreçlerini yürütmek ve teknik altyapıyı oluşturmakla yükümlü olacak.

Bu düzenlemelerle bölümün işleyişi daha şeffaf hale geliyor.

Ticaret Bakanlığı tarafından yürürlüğe giren bu yönetmelik değişiklikleri, e-ticaret dalındaki düzenlemeleri güçlendiriyor ve piyasada adil rekabet ortamı oluşturuyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ