Xbox, reklam izleyene parasız oyun dağıtabilir!
Microsoft, oyun dünyasına yönelik argümanlı amaçlarını CES 2025’te yaptığı bir sunumla açıklamıştı. Son olarak sızan bir şirket içi toplantı, Xbox oyunlarını her kullanıcıya ulaştırmak için reklamcılık bölümünden takviye alabileceğini gösterdi. Xbox …

Microsoft, oyun dünyasına yönelik argümanlı maksatlarını CES 2025’te yaptığı bir sunumla açıklamıştı.
Son olarak sızan bir şirket içi toplantı, Xbox oyunlarını her kullanıcıya ulaştırmak için reklamcılık kesiminden takviye alabileceğini gösterdi.
Xbox, oyun erişimini reklam ile genişletmek istiyor
Microsoft Reklamcılık Global Gelir ve İş Planlama Lider Yardımcısı Jonathan Stringfield, oyun dalının büyüme potansiyeline dikkat çekti.
Buna nazaran televizyon ve sinema üzere başka cümbüş mecralarının muvaffakiyetini örnek gösterdi.

Stringfield, reklam gelirlerinin oyunların daha geniş kitlelere ulaşmasında kritik bir rol oynayabileceğini belirtti.
Bu açıklamalar, Xbox oyunları ve hizmetlerine reklam entegrasyonu muhtemelliğine dair spekülasyonları artırdı.

Xbox nihayet PlayStation’ı geçti! İşte rakamlar
Microsoft oyun kısmı, yılın son ayında yaptığı satışlar ile tüm markaları geride bırakmayı başardı.
Microsoft şimdi somut planlarını paylaşmasa da, Stringfield’in sözleri şirketin stratejik yapısını gözler önüne serdi.
Stringfield verdiği demeçte, “Microsoft Gaming olarak büyük bir misyonumuz var.
Oyunun keyfini ve topluluğunu gezegendeki herkese ulaştırmak istiyoruz” dedi.
Bu tabirler, Microsoft’un reklam takviyeli oyun dağıtım modellerini, bilhassa de bulut oyun platformu Microsoft Cloud Gaming aracılığıyla hayata geçirmeyi düşündüğünü gösteriyor olabilir.
Bu tıp bir atak, bilhassa standart oyun satın alımları yahut abonelikleri karşılayamayan kullanıcılar için oyunları daha erişilebilir hale getirebilir.
Ancak Microsoft’un Xbox oyunlarına yahut hizmetlerine reklam yerleştirme konusunda şimdi kesin bir karar vermediğini belirtmek lazım.
Açıklamalar, şirketin oyun ve cümbüş dalındaki gelişmeleri yakından takip ettiğini ve farklı olasılıkları değerlendirdiğini gösteriyor.