Trafik Sorunları ve Ekonomik Gelişmeler Üzerine Meclis Tartışmaları

Bu içerikte, trafik sorunları ve ekonomik gelişmeler üzerine Meclis’te yapılan tartışmaların detaylarına yer veriliyor. Sorunların çözüm yolları ve ekonomik etkileri üzerine derinlemesine bir analiz sunuluyor.

Trafik Sorunları ve Ekonomik Gelişmeler Üzerine Meclis Tartışmaları

Toplantı Gündemi ve Konuşmalar

Toplantıda trafik sorunları üzerine çeşitli tartışmalar yapıldı; akaryakıt ihalesi, çarşı, ekonomi, siyaset, sınır güvenliği ve kayıtlılık gibi önemli konular ele alındı.

CTP Milletvekili Fide Kürşat, “Trafik, adeta kanayan bir yara haline gelmiştir.” diyerek, toplumun trafik konusundaki endişelerini dile getirdi.

Yol güvenliği adına neler yapıldığının detaylı bir şekilde konuşulması gerektiğini vurgulayan Kürşat, ortalamanın üzerinde seyreden trafik kazalarının nedenlerinin belirlenmesi gerektiğini ifade etti.

Kürşat, sadece şeritlerin çekilmesinin bile kayıpları azaltacağına inandığını belirterek, yaralanan kişilerin hastanelere olan yükünü de gözler önüne serdi.

Kontrolsüz nüfus artışının etkilerine dikkat çeken Kürşat, her ay trafiğe yaklaşık 3 bin aracın katıldığını kaydetti.

Trafiğe ciddi anlamda bütçe ayrılması gerektiğinin altını çizen Kürşat, eski araçların trafiğe çıkmasına engel olacak bir çalışma yapılıp yapılmadığını sordu.

Devlet Planlama Örgütü’nün orta vadeli programında yer alan çalışmaları desteklediğini ancak bunların nasıl hayata geçirileceğini anlamadığını belirten Kürşat, yol ışıklandırmasıyla ilgili sorumluluğun kime ait olduğunun bile net bir şekilde belirlenememesini eleştirdi.

Trafikte yaşanan sıkışıklığın sürücülerde dikkatsizlik ve stres yarattığını savunan Kürşat, seyrüseferden alınan ücretin de yolların iyileştirilmesi için harcanmasını sağlayacak çözümler önerdi.

Trafikle ilgili mevzuatların yürürlüğe girmemesi konusunu da eleştiren Kürşat, polis kontrollerinin sıklaştığını ancak kontrolün yalnızca 30-50 km gidecek yerlerde yapılmasının yeterli olmadığını ifade etti.

Ayrıca, Trafik Eğitim Parkı’nın bir an önce açılması ve tüm ilçelerde kurulması gerektiğini vurgulayarak, sürücü eğitimlerinin daha düşük maliyetle çözülebileceğini belirtti. 20 yıl önce risk taşıdığı için kaldırılan sol direksiyonlu araçların geri dönüşünün mahkemenin ara emri nedeniyle şimdilik engellendiğini hatırlatan Kürşat, yolların derhal rehabilite edilmesi ve toplu taşımanın yaygınlaştırılması gerektiğini ifade etti.

BU HABER SENİN İÇİN  Dünya Engelliler Günü kapsamında “Müziğin Renkleri” isimli etkinlik düzenlendi

Hamzaoğulları’nın Değerlendirmeleri

Bağımsız milletvekili Biray Hamzaoğulları, “Yollar, trafik kazaları ve Bayındırlık Ulaştırma Bakanlığı” konulu bir konuşma yaparak, 2023 yılında Meclis’te sorulan “trafikte kaç tane sol direksiyonlu araç var?” sorusuna hâlâ yanıt alamadıklarını vurguladı.

Güney Kıbrıs’taki yollarla ilgili bilgi veren Hamzaoğulları, kedi gözü ve çizgilerin bulunmadığı karanlık yollarda araç kullanmanın hayati tehlike oluşturduğunu belirtti.

Karayollarında işçi kalmaması nedeniyle yollarda temizlik ve bakım yapılmadığını ifade eden Hamzaoğulları, Ercan yonca kavşağının yanlış çizildiğini bir kez daha dile getirdi.

  • Güvenli olmayan kavşak ve yollara dikkat çekti.
  • Dipkarpaz yolunun ne zaman düzeltileceğini sordu.
  • Taksimetrelerin hâlâ eski tarifeden çalıştığını hatırlattı.
  • Toplu taşımacılıkta sınıfta kalındığını ifade etti.

Özuslu’nun İstatistikleri

CTP milletvekili Sami Özuslu, “Trafikte ölmek kader değildir” başlıklı konuşmasında, 2024 yılında hayatını kaybeden 50 kişiyle ilgili detaylı istatistikler edindiğini belirtti. 47 kazada 50 kişinin ölmesinin, her iki kazadan birinin kazayı yapan kişinin ölümüne işaret ettiğini dile getirdi.

Bu kazalarla ilgili oransal bilgiler veren Özuslu, ölümlü kazaların daha çok gündüz yaşandığını kaydetti.

Sürücü hatalarından kaynaklanan ölümlü kazaların oranının yüzde 23 olduğunu belirten Özuslu, tedbirlerin artırıldığı dönemlerde bu oranın düştüğünü, geçmişte sabit radarların ölüm oranını önemli ölçüde azalttığını ifade etti.

Günümüz teknolojisinde yararlanılabilecek birçok teknik sistemin mevcut olduğunu belirten Özuslu, kazaya sebep olan araçların çoğunun eski araçlar olduğuna inanıyor.

Maddi sıkıntıların da dolaylı olarak kazalara neden olduğunu, lastik değiştirememe veya aracı servise verememe gibi durumların kazaların artmasına yol açtığını ifade etti.

Ayrıca, geçmişte olmadığı kadar araç ithal edilmesinin de kazaların artmasında etkili olduğunu belirtti.

Uluçay’ın Ekonomi Vurgusu

CTP Milletvekili Teberrüken Uluçay, “Çarşı, ekonomi ve siyaset” başlıklı konuşmasında, enflasyonun 2025 yılının ikinci yarısında düşeceği yönündeki beklentisini dile getirdi.

BU HABER SENİN İÇİN  Rekabet Yasası Üzerine Meclis Görüşmeleri

Otomasyon sisteminin raf fiyatlarına yansıyacağına inandığını belirten Uluçay, ABD’de Donald Trump’ın yemin etmesiyle yeni bir döneme girildiğini, Kıbrıs’ta da liderlerin somut adım atmak için ilk kez bir araya geldiğini ifade etti.

Trump’ın küresel ekonomiye etkilerinin önemli olduğunu vurgulayan Uluçay, ülkelerin bu etkilerden olumlu anlamda faydalanmak için adımlar atacağını belirtti.

Uluçay, liderler arasında yapılan görüşmeden somut sonuç çıkmamasının olumsuz olduğunu, ancak bu görüşmelerin devam edeceğinin açıklanmasının olumlu olduğunu kaydetti.

Ortak açıklamada sosyo-ekonomik faydalara değinilmesinin çok önemli olduğunu belirten Uluçay, KKTC’nin bu dönemde daha fazla bölgesel gelişmelerin içinde olması gerektiğini ifade etti. 5+1 görüşmeden önce yeni geçiş noktalarının somut şekilde sonuçlanmasını sağlayacak diyaloglar beklendiğini vurguladı.

Baybars ve Özdenefe’nin Eleştirileri

Bağımsız milletvekili Ayşegül Baybars, “Sınır güvenliği ve kayıtlılık” başlıklı konuşmasında artan suç oranlarının toplumun her alanını etkilediğini ifade etti.

Muhalefet vekillerinin denetleme yetkisine sahip olması ve sorularına cevap almasının demokratik düzenin bir parçası olduğunu vurguladı.

Baybars, hükümet yetkililerinin Genel Kurul salonunda olmamasını eleştirerek, sorularına yanıt alamayacağı için konuşmasını haftaya bıraktığını ifade etti.

Meclis Başkan Yardımcısı Fazilet Özdenefe, denetleme gününde milletvekillerinin Genel Kurul’da yer almamasının denetlemenin sağlıklı bir şekilde yürütülmesine engel teşkil ettiğini belirtti.

Nöbetçi vekil ya da bakan bırakılmasının da sonradan uydurulduğunu ve bu durumdan rahatsız olduğunu ifade etti.

Amcaoğlu’nun Açıklamaları

Ekonomi ve Enerji Bakanı Olgun Amcaoğlu, söz alarak “Meclis’teki geleneklerin hangisi tamamdır ki bu da olsun?” diyerek, trafikte master planının hayata geçtiğinin söylenmesini istedi.

Maliye Bakanlığı’nın kaynak aktararak hayata geçirdiği projelere örnekler veren Amcaoğlu, otomasyon sisteminin nasıl çalışacağını anlattı. “Denetlenemeyen hiçbir şey yönetilemez” diyerek, otomasyon sistemine bağlı olan akaryakıttan sağlanan kolaylık ve faydaları aktardı.

BU HABER SENİN İÇİN  DİMED'den 'Karabağ Mirası' Sergisi Açılışı

Fiyat İstikrar Fonu’yla ilgili de çalışmalarını paylaşan Amcaoğlu, bilgi ve teknolojiyle anlık proje raporlarına sahip olmanın sağlanacağını söyledi.

Güvercinlik’te yapılacak sanayi bölgesi ile ilgili soruları da yanıtlayan Amcaoğlu, zamanı geldiğinde konuyla ilgili detaylı bilgi verileceğini belirtti.

Böylece Meclis Genel Kurulu, bugünkü çalışmalarını tamamladı.

Meclis’in bir sonraki birleşimi 27 Ocak Pazartesi saat 10.00’da yapılacak.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ