Meclis Genel Kurulu Trafik Sorunlarını Ele Aldı
Meclis Genel Kurulu, ülke genelindeki trafik sorunlarını masaya yatırdı. Alınacak önlemler, çözüm önerileri ve yeni düzenlemelerle ilgili detaylar için makalemizi okuyun. Trafik güvenliği ve akışını sağlamak için atılacak adımları keşfedin.
Meclis Genel Kurulu Çalışmalarını Tamamladı
Meclis Genel Kurulu, bugünkü oturumunu başarıyla tamamladı.
Toplantıda, trafikle ilgili çeşitli konular ele alındı; akaryakıt ihalesi, çarşı, ekonomi, siyaset, sınır güvenliği ve kayıtlılık gibi önemli meseleler üzerinde duruldu.
Fide Kürşat (CTP Milletvekili), trafik sorununu “kanayan yara” olarak tanımlayarak, toplumun bu konuda ciddi endişeleri olduğunu vurguladı.
Yol güvenliği adına neler yapılması gerektiğinin tartışılması gerektiğini belirten Kürşat, ortalamanın üzerinde seyreden trafik kazalarının nedenlerinin araştırılması gerektiğini ifade etti.
Sadece şeritlerin düzenlenmesiyle bile kazaların azalacağına inandığını dile getiren Kürşat, yaralanan bireylerin hastanelere olan yükünün de artırdığını kaydetti.
Kürşat, kontrolsüz nüfus artışının etkilerini vurgulayarak, her ay trafiğe 3 bin yeni aracın katıldığını belirtti.
Trafik alanında ciddi bir bütçe ayrılması gerektiğini söyleyen Kürşat, eski araçların trafiğe çıkmasının engellenmesi için herhangi bir çalışma yapılıp yapılmadığını sordu.
Devlet Planlama Örgütü’nün orta vadeli programındaki projeleri desteklediğini ancak bunların nasıl hayata geçirileceğini anlamadığını ifade etti.
Ayrıca, ışıklandırmadan kimin sorumlu olduğunun bile belirlenemediğini eleştirdi.
Kürşat, trafikteki sıkışıklığın sürücülerde dikkatsizlik ve stres yarattığını savunarak, seyrüseferden alınan ücretlerin yollara harcanmasını sağlayacak çözümler önerdi.
Trafikle ilgili mevzuatların yürürlüğe girmemesini de eleştiren Kürşat, polis kontrollerinin arttığını ancak kontrolün sadece 30-50 km gidilecek yerlerde yapılmasının yeterli olmadığını belirtti.
Ayrıca, Trafik Eğitim Parkı’nın bir an önce açılması ve tüm ilçelerde kurulması gerektiğini kaydetti.
Sürücü eğitimlerinin daha az maliyetle sağlanabileceğini vurguladı.
Kürşat, 20 yıl önce risk taşıdığı gerekçesiyle kaldırılan sol direksiyonlu araçların geri gelmesine mahkemenin ara emrinin şu an engel olduğunu hatırlatarak, yolların acilen rehabilite edilmesi ve toplu taşımanın yaygınlaştırılması gerektiğini söyledi.
Biray Hamzaoğulları, “Yollar, Trafik Kazaları ve Bayındırlık Ulaştırma Bakanlığı” konulu bir konuşma yaptı.
Hamzaoğulları, 2023 yılında Meclis’te sorulan “Trafikte kaç tane sol direksiyon araç var?” sorusuna hâlâ cevap alamadıklarını belirtti.
Güney Kıbrıs’taki yollar hakkında bilgi vererek, kedi gözü ve çizgilerin olmadığı karanlık yollarda araç kullanmanın hayati tehlike taşıdığını ifade etti.
Karayollarında işçi olmaması nedeniyle yolların temizliği ve bakımının yapılmadığını da vurguladı.
Hamzaoğulları, Ercan yonca kavşağının yanlış çizildiğini savunarak, güvenli olmayan kavşak ve yollara örnekler verdi.
Dipkarpaz yolunun ne zaman düzeltileceğini soran Hamzaoğulları, taksimetrelerin hâlâ eski tarifeden çalıştığını hatırlattı.
Toplu taşımacılıkta yetersiz kalındığını belirten Hamzaoğulları, 2024 yılında verilecek zammın hâlâ ödenmediğini ifade etti.
Sami Özuslu (CTP milletvekili), “Trafikte ölmek kader değildir” başlıklı bir konuşma yaptı. 2024 yılında hayatını kaybeden 50 kişiyle ilgili detaylı istatistikler topladığını belirten Özuslu, 47 kazada 50 kişinin ölmesinin, her iki kazadan birinin kazayı yapan kişinin ölümüne yol açtığını ifade etti. Özuslu, dikkat çeken bir diğer durumun ölümlü kazaların daha çok gündüz yaşanması olduğunu vurguladı.
Sürücü hatalarından kaynaklanan ölümlü kazaların oranının yüzde 23 olduğunu kaydeden Özuslu, önleyici tedbirlerin artırıldığı dönemlerde kazaların sayısının düştüğünü belirtti.
Geçmişte sabit radarların ölümlü kazalarda önemli bir fark yarattığını, günümüzde ise yeni teknolojilerden faydalanılabileceğini ifade eden Özuslu, kazalara sebep olan araçların çoğunun eski araçlar olduğunu düşündüğünü belirtti.
Maddi sıkıntıların bile dolaylı olarak kazaların artmasına neden olduğunu ifade eden Özuslu, geçmişte olmadığı kadar çok araç ithal edilmesinin de kazaları artırdığını söyledi.
Teberrüken Uluçay (CTP Milletvekili), “Çarşı, Ekonomi ve Siyaset” konulu bir konuşma yaptı.
Uluçay, enflasyonun 2025 yılının ikinci yarısında düşeceğini ve otomasyon sisteminin raf fiyatlarına olumlu yansıyacağını ifade etti.
Dün ABD’de Donald Trump’ın yemin etmesiyle yeni bir döneme girildiğini belirten Uluçay, Kıbrıs’ta liderlerin somut adım atmak için ilk kez bir araya geldiklerini kaydetti.
Trump’ın küresel ekonomiye etkilerinin önemli olduğunu belirten Uluçay, ülkelerin bu etkilere olumlu yanıt vermek için adımlar atacağını ifade etti.
Uluçay, liderler arasındaki görüşmeden somut bir sonuç çıkmamasının olumsuz olduğunu ancak bu görüşmelerin devam edeceğinin açıklanmasının olumlu olduğunu belirtti.
Ortak açıklamada sosyoekonomik faydalara dikkat çekilmesinin önemini vurgulayan Uluçay, KKTC’nin bu dönemde daha fazla bölgesel gelişmelerin içinde olması gerektiğini ifade etti. 5+1 görüşmeden önce yeni geçiş noktalarının somut şekilde sonuçlanmasını sağlayacak diyalogların beklendiğini kaydetti.
Uluçay, yeni dönemde bölgesel iş birliğine odaklanmanın ekonomik iş birliğine de katkı sağlayacağını belirtti.
Ayşegül Baybars (Bağımsız Milletvekili), “Sınır Güvenliği ve Kayıtlılık” başlıklı konuşmasında, artan suç oranlarının toplumun her alanını olumsuz etkilediğini kaydetti.
Muhalefet vekillerinin denetleme hakkının demokratik düzenin bir parçası olduğunu belirten Baybars, hükümet yetkililerinin Genel Kurul salonunda olmamasını eleştirdi.
Sorularına cevap alamayacağı için konuşmasını haftaya bırakacağını ifade etti.
Fazilet Özdenefe (Meclis Başkan Yardımcısı), denetleme gününde milletvekillerinin Genel Kurul’da yer almamasının denetlemenin sağlıklı yürütülmesine engel olduğunu belirtti.
Nöbetçi vekil ya da bakan bırakılmasının sonradan uydurulmuş bir uygulama olduğunu ve kendisinin de bundan rahatsızlık duyduğunu ifade etti.
Daha sonra söz alan Olgun Amcaoğlu (Ekonomi ve Enerji Bakanı), “Meclis’teki geleneklerin hangisinin tamamlandığına dair bir örnek verin” diyerek, trafikteki master planının hayata geçtiğini belirtmek istediğini ifade etti.
Maliye Bakanlığı’nın kaynak aktararak hayata geçirdiği projeler hakkında bilgi verdi.
Amcaoğlu, otomasyon sisteminin nasıl çalıştığını anlatarak, “Denetlenemeyen hiçbir şey yönetilemez” diyerek otomasyon sistemine bağlı olan akaryakıttan sağlanan kolaylıkları aktardı.
Fiyat İstikrar Fonu’yla ilgili çalışmalarına da değinen Amcaoğlu, bilgi ve teknolojiyle anlık proje raporlarına sahip olacaklarını ifade etti.
Güvercinlik’te yapılacak sanayi bölgesiyle ilgili soruları da yanıtlayan Amcaoğlu, zamanı geldiğinde konuyla ilgili detaylı bilgi verileceğini belirtti.
Böylece Meclis Genel Kurulu, bugünkü çalışmalarını tamamladı.
Meclis’in bir sonraki birleşimi, 27 Ocak Pazartesi saat 10.00’da gerçekleştirilecektir.