Taçoy: Referandum olmamış ve Rum tarafı hayır dememiş gibi bir algı yaratılmaya çalışıyor

Taçoy: Referandum olmamış ve Rum tarafı hayır dememiş gibi bir algı yaratılmaya çalışıyor
reklam alani


Sadece bu bile Kıbrıs’taki esas sorunun bir egemenlik ve eşitlik sorunu olduğunu göstermeye yetmektedir. Ama olmadı ve olmuyor.  Referandumun 20. yılını o dönemin başat aktörü olan CTP’nin etkinliklerle kutlamaya hazırlandığını görmekteyiz.  “Tarih Yazarız” sloganıyla bir dizi etkinlikle o döneme sahip çıkmaktalar. CTP yetkililerinin tarih yazmadan önce, tarihi okumaları gerekmektedir. Belli ki bazı noktalar eksik ya da hatalı! Yapılan açıklamalarda yer alan “iki taraf da evet deseydi çözüm olacaktı” ifadesi ise en hafif deyimiyle bir talihsizliktir.  Söz konusu ifade anlam olarak doğru olabilir. Ama referandum öncesinde kalmıştır. Referandumun sonuçlanmasıyla bu ifade “Rum tarafı hayır dediği için çözüm olmamıştır” şeklini almıştır. Ama nedense hala referandum yapılmamış ve Rum tarafı da “hayır” dememiş gibi bir algı yaratılmaya çalışılmaktadır. Bu ve bunun gibi yanıltmaların Kıbrıs Türk Halkı’na hiçbir faydası olmaz. Aksine zarar verir.

Rum Halkı referandumda Kıbrıs Türk Halkı ile egemenlik başta olmak üzere, çağdaş hiçbir hak ve hukuku paylaşmak istemediğini ezici bir çoğunlukla ortaya koymuştur. Eğer bugün Annan Planı Referandumu’nu konuşacaksak, sonucu ve yarattığı durumu konuşmalıyız. Gerisi sadece laf-ı güzaf, yani boş laf olur. Yapılması gereke yegane şey, Kıbrıs Türk Halkı’nın haklılığının savunulması için ortak mücadelede buluşmaktır. Buradan CTP’nin tüm yetkililere açık çağrımdır: “Gelin Kıbrıs Türk Halkı’nın çağdaş hak ve hukuku için birlikte mücadele edelim. En başta AB olmak üzere, tüm dünyaya artık egemenliğimizin ve eşitliğimizin tanınması için tek bir ses olarak çağrı yapalım.” Eğer biz tek ses olur ve haklarımızı talep edersek mutlaka başarırız. Bunu yapmadık, 20 yıl boşa geçti. Bir 20 yıl daha geçmesin…”

BU HABER SENİN İÇİN  Taçoy: Ülkedeki bazı kurumlar arasındaki düzensizlik suçlara katkı sağlıyor
reklam alani
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ